då det bar iväg




då bär det av då. då var man helt plötligt så stor som man tyckte att det krävdes.




om tre veckor flyttar jag till finntorp.

för er som inte vet vad finntorp är så kan jag inte ge er några bra svar. det ligger tydligen 5 min från slussen ut mot nacka. det är bra mycket närmre än 55 minuter från österskär. och jag skiter fan i kors. de e ju asläskigt ju.





för det första har jag aldrig riktigt känt mig hemma i österskär, har inte så många polare här, det är litet, det är en ände, det är långt. det har känts som om jag bor på ett hotell ibland, jag kommer hem, äter, duschar, sover och åker iväg igen. är aldrig hemma på helger, knappt på vardagar, för att det tar så jävla tid.
sen börjar man nog känna att det sker en förändring. jag börjar bli större, jag börjar växa ur pojkrummet. och de e häftigt.


men samtidigt, fan bo helt själv är ett stort steg. visst, de e en sketen etta på 18 kvadrat, men det är MIN etta (ok inte min, men jag hyr den) och det är JAG som bestämmer. och det är jag som betalar, och det är jag som städar, och det är jag som sätter upp och ner foton på väggarna och det är jag som duschar och sover och äter där och shit.. det är enorma vuxenpoäng.

INSTICK: är numera direktör, sekreterare, ekonomiansvarig, personalasnvarig, account-manager, vaktmästare, allt i allo och ägare av enskilda firman henrik zachrisson entertainment. vuxenpoäng.

men tanken mognar sakta i skallen på en. shit. nu ska ja flytta. fy fan va scary. det här kommer en sån grej när jag blir farfar och ser tillbaka på min ungdom och kallar det här min första lägenhet, å de ska ja säga till er att den var inte stor inte. ne å inge el och inge vatten, jag fick knappt plats å vända! å de va ja nöjd med. och jag hade bara HUNDRA tv kanaler, men inte klagade jag. och vi lyssnade på såna där i-pods, och min hade 80gb! de var en hel del plats på den tiden ska ja säga er, oj oj. sen om man skulle se på film så fick man plocka fram en sån där jäättestor och otymplig dvd skiva. ja du de va tider det, när en öl kostade 55 spänn på krogen. och bensinen kostade 13 kr litern. vilka prakttider där runt millennieskiftet. har jag berättat att jag var modefotograf just då?
-JAAA FARFAR!!
-jahajaha.. jaja.. man blir väl lite glömsk med tiden antar jag.



















Kommentarer
Postat av: Mr panikångest

glöm inte bort att man va tvungen att ha mobilen i FICKAN för att den va så stor!

BTW! kongrats till the apartment!

2008-03-03 @ 09:05:22
Postat av: TORA

varför sa du inte det i telefon i förrgår mongo?! YES! fan vad sweeeeet att du flyttar en kvart från mig. du kan få hänga hos oss när du känner dig ensam och behöver höra lite tjat och gnäll! softttt ring mig fan vad kuuul bajs. hej bloggkommentar men
vad tusan

2008-03-03 @ 10:06:43
Postat av: Anna

Hörru!!!!!
Jag kommer ju att sakna dig hemma nu. Du kommer väl tillbaka i sommar och grillar med mig?

2008-03-03 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback