återupptagna intressen











image122













nostalgi




sånt
här görs inte längre. satan.







harrysallygrejen




kan egentligen en kille å tjej vara vänner, bara vänner och inget annat?



så är det. jag tror inte, jag vet.

jag har en polare som jag diskuterat detta med till förbannelse, han påstår att alla "tjejkompisar" egentligen bara är misslyckade ragg, att man långt och djupt inne vill sätta på dem, även om man intalar sig att man bara är kompisar.
och visst är det så.. ibland. att man har en tjejpolare som man vet att man egentligen vill bli kär i, att man egentligen vill ha sex med, att man egentligen inte alls bara vill vara polare med utan mycket mer, men att man bara trycker undan det. sen när det kommer fram så blir det kaos, man kan inte ses, man kan inte prata längre och man kan inte vara på nåt annat sätt. det har nog hänt alla nån gång.

men att utesluta att man bara kan vara vänner är att se det så jävla svart och vitt. jag är bra kompis med alla mina gamla flickvänner, just av anledningen att jag för det första var kompis med dom, sen kom resten. klart jag var kär i dom, klart vi hade sex, men jag skulle aldrig vart ihop med dem om jag inte vart kompis med dom. om man då bara plockar bort hela kärlekhånglasexbiten så är man ju bara polare. eller bara och bara.

häromdagen blev ja väckt av sirpi, hon skulle hämta nån påse och vår dörr stod öppen som vanligt å så käka vi frukost och snacka skit och jag kom på mig själv att jag verkligen trivdes med att sitta och prata med henne. varför ? för vi e polare för det första.

de där blev nån slags utsvävning av nåt slag, men det finns väl tusen och en bevis på man vara polare med en tjej utan att man vill något mer. mina absolut närmaste vänner är tjejer, människor som jag inte har nån tanke på att nuppa. en av dom var jag iof på g med ett tag, det gick över och vi blev grymma polare, sen dess har jag inte haft en tanke på att frosta av frysen med henne. min absolut äldsta har jag känt i tusen å en år och vi har iof hånglat en gång i nån fyllefredagstequilashotextas , några sekunder, innan båda började asgarva och det har aldrig varit ett problem och är mest en kul grej. ungefär lika seriöst som att hångla med micke.



så ja, det går att bara vara vän med en tjej. hoppas du gillar svaret.









ps. efter håkankonserten på grönan i somras kom det fram en liten blond tjej till mig och frågade om jag var henrik, sa att hon läste min blogg och sa att hon tyckte den var bra.
jag sa aldrig tack tror jag, jag skulle aldrig vågat göra det.





ps. ljudböcker är det nya svarta



systeryster








johanna















eastcut



shit varför drar man hem för kan man ju fundera över?



hem kom man iaf. i nåt slags hetsbeslut i onsdags, eller tisdags har inte sån koll, så bestämdes att vi inte kunde dra till paris som tänkt och utlovat och att vi då skulle dra hem. fem minuter byta biljett, fem minuter promenad till internet, fem minuter boka flyg och violá, vår framtid tog en dramatisk sväng norrut istället.

hem å packa, sno tillbaka grejer från norsken, kubba upp till tåget, mingla bort till marseille, bli lurad och inte lurad på taxi (100 spärre för en jävla surfbräda är han inte kloker?), spendera 7 natttimmar på marseille tillsammans med en selectamaskin och en förvirrad fransk/svensk/skum människa som tagit nå artighetstjack eller nåt, så trevlig som han var 2 på natten.
aja, inget sova iaf, la varenda patians jag kunde och som micke lärt mig, spelade np i en timme, sen spenderades sista två timmarna av att bara kasta kort runt hela flygplatsen. de va sjukt kul, vm-kul.
ryanfittair hem, kommer aldrig sätta min fot på det igen, men det fanns inget bättre att tillgå med en dags varsel, landade i skavsta 09.45 och var i stockholm halv tolv. på de hela ganska smidigt.




men då var man hemma då. en knapp månad i hundskitens land, men det kändes som ett knappt decennium. undligt det där med tidsuppfattning, för nu när man kommit hem känns det som ett decennium sen jag var där, men att jag var där i två dagar typ. åkte hem för jag kände att hela grejen inte var min... grej. hela sfären är helt ur linje, folk har ju inte alla jävla riddare i borgen. i de hamnar där man knata runt låg leksaker till världens män, var sammanlagda värde antagligen skulle kunna rädda halva afrika. sen är ju jobbet man gör inte så sjukt stimulerande, sitta och putsa på en redan skinande båt är ju inte det man önskar göra resten av sitt liv. ne de kändes verkligen som en månad var nog, de va precis lagom.

men de e inte så på långa vägar att jag ångrar resan över huvud taget, de va sjukt jävla kul. bara att bo utomlands en månad, att träffa alla människor man träffat, få hänga me grymma polare, testa på nåt nytt och MEINEN DAMEN UNT HERREN, henrik har delat säng i 3 nätter med en norsk pundare.

x delat säng med norsk pundare




och att komma hem känns ju alltid roligt, kände mig så monsterstor när ja kom hem och anlagts en veckas skägg, som faktist utvecklades från fjun till nåt som ändå kan halvklassas som skägg, och inte hade berättat nåt för någon. hela familjen blev jätteförvånade och förstod ingenting, pappa åkte och köpte oxfile och de blev lite fest bara för ja kom hem. nästan rörd. nästan.

men sen efter den första glädjen av att käka filmjölk, få lagad mat, duscha, få rena lakan å gula löv å annat smått och gott så kommer den där "jahapvafangörmannudå?"








å där står man och stampar. i 80talistklumpen. alla vi som ska ha förverkligat oss själva innan 20 års ålder, ska synas och höras överallt, och man ska fan bli ett jävla universalgeni. en ny da vinci, vi ska gå ut och synas på rätt ställen 3-4 gånger i veckan, ha snygga kläder, kunna allt om de senaste tyska indiebanden, känna dj:n på ace, släppa en skiva, en klädkollektion, en film, en novellfilm, en roman, en pjäs (som du ska regissera och spela huvudrollen i), en blogg, en ledare i en ultra kritisk tidning, en konstbok, en fotoutställning, en seriebok, en fantomenmask, en kokbok, en barnbok, en bokbok, en diktbok, en fackbok om påsken, en sång med robyn, ha vart i alla jordens städer och va miljonär. helst med en smal och snärt popröv också.





är det bitterhet jag hör henriK?
a det är det nog henrik, för jag vet inte hur man gör för att bli så som man vill bli.







tror de blir en sally och harryutläggning snart. ja.
























kurva



faaan va skont me freda..

(vafan sadar kan du ju inte starta en blogg. kom pa na battre)

antligen klar med veckans jobb

(de e ju precis samma sak pucko)

hall kaften

(kaften sjalv)

hej

(for banalt)

jag gick vilse, och gillade det

(nu snackar vi)

hoppade av taget en station fortidigt efter att ha fatt smaka pa den franska versionen av stockholms tunnelbanas tre blinkande stjarnor.

Morby Centrum 2 min
Morby Centrum 2 min
Morby Centrum 1 min
Morby Centrum 8 vagnar
Morby Centrum ***
Morby Centrum **
Morby Centrum *
Morby Centrum 12 min


i frankrike:
17:21 Nice Ville Vouitre 1
17:21 Nice Ville
17:56 Menton Vouitre 2


DOM TOG BARA BORT MITT JAVLA TAG! de forsvann med passagerare och allt.. men vad gor man? jo henrik vet svar pa tal, som gensvar pa den skitiga franska kommunaltrafiken hoppa ja av en station for tidigt HA

sen gick jag vilse och tyckte det va ganska soft.. strosa runt och hitta fontantorget (place de guelle for regelryttare) och indiern. han e skon.



nu ska vi flytta in med en norsk pundare och en svensk arbetsnarkoman. alltsa kommer det bli en svensk och en norsk pundare, tva svenska arbetsnarkomaner och jag da. men va fan, de blir soft. puss mamma










ps.



skitigt jobb




har jobb den har veckan.

om ni ar i cannes, och glider forbi hamnen, och rakar hitta aviva II sa kan ni knacka lite pa skrovet for jag kommer spendera min vecka innuti aviva II (70m) :s skrov och tvatta ut hela skiten pa ett litet finkorningt vitt damm som ett flarn till puckosandpappraremalare lamnat efter sig. botten och insidan av skrovet pa en 70 m lang yacht ar inte precis ett oppet gront falt som hjular fram pa. tank dig mer dom dar slingriga, kringelikrokiga lekplatserna med hal overallt och linor och sa..? typ sa fast inte barnvanligt. inte vanligt alls faktigt. rentav ovanligt. kom vid 12 da har ja lunch.








ps. micke a lucas har fatt jobb och ska dra till karibien i november och kommer hem i maj. sweeeeeeeet for dom. dom jobbar for kapten krook dock. walk.

ps2. frankrike ar de forsenade tagens land.

ps3. ar dyrt.

ps4. hade na kul a smart pa tungan men de kom inte ner till tangentbordet.





instant classic.. pa riktigt



micke a lukke sitter pa en agencie. en sjukt snygg mork, lite latinobrud kommer in:
-jaaaaaaavlar va tajt hon va. kollaa roven for fan.
-alltsa ja skulle inte banga nanstans, helvete.. LIIIIIIIIIIIIIIIIIHHH.. fy fan. ja maste knulla nu kolla dom javla benen, kolla den javla roooven!!
-alltsa man ser typ trosorna, ja lovar ja sag dom. skulle du satte pa henne for en miljon eller?
-weei.. va? ja skulle fan betala en miljon pund om ja fick ligga me henne.
-kafen da
-va fan har hon for vaska? pucci?? e de gucci eller fast typ .. pucci?
- ne for fan de e ett eget marke, helvete vet du ingenting?
-kaften nar du haller kaften.. alltsa hon e sa javla tajt.. heeeeelt sjukt alltsa gaaaaah



tjejen: va kommer ni ifran da?
pa perfekt svenska.



mal



efter en a en halv vecka nere i antibes borjar verkligen vardagen att lagga sig.. eller.. kanske inte men iaf nagorlunda. har jobbat som en sate de senaste dagarna, forst pa varldens slappaste bat da ja i princip slog in hela javla baten i bubbelplast. dom hade stora rullar! typ drommen, stod och smallde bubbelplast i takt me reggean pa sundeck med en rastasnubbe fran england. sjukt bakis var jag, sen har jag de senaste dagarna jobbat i maskinrummet pa roman abramovich bat ecstasea. de e heeelt sjukt hur stor den javeln ar.. 86 meter lang, helikopterhangar och en jetturbin som har suttit pa en DC-10a.. totalt 43 000 hastkrafter. och vi skulle stada ut hela jaaaaavla maskinrummet. det var fan GIGANTISKT, stor som en normal 2vaningsvilla. med sladdar och kablar och ror och hela javla skiten, de va monkeybussines pa hog niva, vi klattra runt hela javla taket pa balkar och torkade med tandborstar och t-shirtar. sa nu har jag en ledig dag.. vaknade nar jag vaknade av mig sjalv inte av fittalarmet , kaka soft frukost, rulla en cigg, softa i solen, laste bok (det onda ogat, tips tips tips) smallde pa mig mina nya dyra skitbretiga solglasogon och drog ner till alla agencies.

har gjort upp en plan, jag och anders SKA over atlanten. vi ska bara det, och vi SKA segla over. funderar pa att dra ner till teneriffa och bara hoppa pa nan bat och skita i att fa betalt, om jag kommer till karibien kan ja latt hanga dar typ en vecka eller tva a sen aka hem. da ar jag nojd med det har aventyret. shit pommes. eller dra till paris och supa upp alla pengar. vore ocksa fett..







frankrike ar hundskitets land, bara sa ni vet. puss




rull



efter att bott pa sunk en natt, sa bodde vi pa annu varre sunk inatt. ett crewhouse som ligger en bit upp i antibes, dar uthyraren genast satte standarden.

-be quiet when you come home at night, if you're going to shag, shag on the beach, here's your blankets, 120 euros a week, have fun.

men de e ett soft uthangstalle dar man kan dricka ol a snacka skit. vi funderar pa att ta in pa lagenhetshotell i slutet av veckan, lite finare, lite battre.

de e ratt frackt nar man borjar hitta runt i en stad, man vet vart saker och ting ligger, man skaffar sina promenadstrak. sitter just nu pa indiern som ar billigaste internetcafet, vi handlar ravioli och baguette for 15 spann pa champion, vet lite vilka bussar som gar vart och borjar hajja hur staden fungerar. de tar val ett tag innan man ar helt hemma, men det borjar bli lite rull och dom forsta dagarnas panik borjar lagga sig.

sen har vi nog fatt vart forsta jobb ocksa, ja och anders ska hjalpa till att ta ner seglen pa en 140 fots segelbat imorrn om det inte blaser for mycke. men den som lever far se vad som hander.. vore skont a ta oskulden bara.

lev gott med baguetter under armen. puss a kram baskern




framme



fan antligen har va..

vilken javla idiotresa egentligen. har inget jobb, inget boende, inga pengar, ingen plan.. typ ett pass a ett leende.
om nan skulle forklara den har resan for mig skulle ja tycka han va dum i huvet. men nu ar jag har iaf..

lyckades hoppa av vid fel busstation och ga en halvtimme med all packning i stekande sol, kom fram till crewhouset som var overfullt. javla lycka, smallde en american sandwich och hooka me richybitchy som blev farsa a tog oss runt antibes i jakt pa nan stans att bo. till slut hamnade vi over natten pa ett sunksunksunkhotell med rosa toalettpapper a en tant som diskade askoppar a gulla med kattungar. haha.. javla toppenstalle det har. men pa riviaran ar vi . imorrn drar vi a hoppar fran hoga klippor om vi inte far nat jobb. fett soft.








HAAAAAAAAAAA BRA JA MAAAR KAAAT JA EEEE




packångest








som människa skjuter jag upp allting tills senare.. skolan är praktexempel. jag tänker bara att de gör ja sen, de gör ja sen, ha de e ju fett lång tid kvar de gör ja sen typ å gör nå roligare istället. och nu sitter jag här och försöker fundera ut i sista sekund vad jag ska packa. men tro inte att jag packar? ne ja lirar lite jibberish, kollar fb, skriver här...

och det där började jag skriva för typ 8 timmar sen. nu sitter jag här och är klar till slut. fy fan.. börjar få riktig resfeber. de här är sån njutånger så det är brutalt. ska få i mig 2 timmars sömn innan de bär av till arlanda. shit..










liv

mitt liv ska packas ihop i en ryggsäck å skeppas runt i världen. hur fan ska allt få plats?