slut



nej, nu slutar ja skriva. har inget mer intressant att säga. vem vet? kanske börjar en superanonym blogg eller nåt sånt där jag bara skriver fyllehistorier och små dikter om hästar typ. men det här kapitlet är slut.
puss och kram och tack för allt! zachska e död.






















den som vill ge ut min blogg i bokform kan höra av sig.

gla?!






haha

trots att ja somnade typ 8 i morse å vaknade bakis å astrött å har gått omkring i en alldeles för tajt tröja hela dan som inte ens är min så har jag vart sådär löjligt glad hela tiden. iaf på insidan.. å det är insidan som räknas. man ska ta till vara på gladagar för dom är alldeles för få, när man bara är glad lite av sig själv liksom.

















ser ja inte ut som adam brody?
henk








dom e iof bara brända.
brända












dagens:
glenn campbel - wichita lineman ("and i need you more then want you, and i want you for all time" fortfarande sanslöst romantiskt av jimmy webb)
bruce springsteen - for you (från liveskivan från hammersmith oden '75)


 

ibland behövs det

 
Ett brev till dig


 

Egentligen är vi nog en saga.

En sån gammal saga som man knappt kommer ihåg något av, men man kommer ihåg känslan av det magiska. Att man försvann in i en annan värld som var helt fantastisk och spännande, man ville aldrig att det skulle ta slut. Och när någon börjar berätta sagan kommer man plötsligt ihåg vartenda ord, men magin är på något sätt borta. Vi är kanske en sån saga.


För ända sen jag träffade dig har jag varit hopplöst förälskad på ett sådant magiskt sätt som jag oftast inte förstår mig på. Varenda sekund med dig har känts som en bubbla, en film. Att kliva in i en värld som man aldrig vill försvinna ut ur. En saga.
 
Du stod på andra sidan gårdsplanen. Emellan oss var ett hav av glada förhoppningsfulla föräldrar med deras barn som snart skulle konfirmeras. Jag var där för min kompis gick på samma läger som dig och stod just då bara och stirrade ut i mängden av människor som sprang fram och tillbaka. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var intressant att det hela tiden bildades luckor mellan personer som gick åt det ena hållet och personer som gick åt det andra hållet. Genom luckorna kunde man se vad som hände på andra sidan planen. Så såg jag dig, mitt emellan två personer i ungefär en tredjedels sekund. Du tittade bort åt ett annat håll så du kunde inte se mig men jag såg dig. Luckan stängdes och öppnades ungefär en tredjedels sekund senare. Då såg du på mig, in i mina ögon. Som en blixt.
 
Jag var förlorad utan att egentligen veta om det, utan räddning, för alltid.
 
Jag vet inte om det är sant, kanske min hjärna bara förstärkt just det ögonblicket, att jag undermedvetet gjort det större och häftigare än det egentligen var men jag kommer tydligt och klart ihåg att tiden stannade, ja… jag kommer mycket tydligt och mycket klart ihåg att tiden stod still. Luckan mellan människorna skulle ha stängt sig ungefär en halv sekund senare stängdes inte. Människorna som hela tiden rörde sig runt, runt rörde inte på sig, de stod still. Det dova sorlet som automatiskt skapas av att det är mer än tjugoen personer på en liten area dog, det blev helt tyst. Tiden hade absolut stannat. Det var bara du som rörde på sig. Du tittade på mig och dina blå ögon etsade sig fast på min näthinna. Du log, såg in i mina ögon och jag såg vad du tänkte:
 – Egentligen skulle vi nog kunna bli en saga.

Jag var förlorad. Jag var kär. Jag var hopplöst förälskad. 
Jag vågade prata med dig den dagen, du var underbar. Vi bytte nummer, sågs några dagar senare, vi åt glass, vi skrattade tillsammans, vi låg på rygg i en park och såg på molnen, drömde, fantiserade och hånglade. Vi hånglade i vartenda gathörn vi stod i, i varenda rulltrappa, vi var ett sånt par som folk tittade på och log. Det var som en film, en bubbla som bara vi två rymdes i. Vi gick på promenader, vi gick på fester, vi kokade te, vi hånglade i hällregnet och höstlöven och bland gigantiska snöflingor, vi var de två som fick namnet dom. Det var alltid vi, för alltid. Vi var så förälskade som två människor kan bli i varandra.
Mitt i svetten, värmen, lakanen, öppenheten och nakenheten kände jag din kropp så tätt emot min att dina hjärtslag blev en del av mig, du skakade, du stönade högt. Vi smälte ihop. Efteråt stod vi i duschen och sjöng en gammal musikallåt om att ta över världen. Jag kände hur din hand sakta rörde vid mitt bröst och du sa att du var lycklig.
Vi var förälskade på ett sätt som vi inte trodde var möjligt, intensivt och häftigt, totalt och fantastiskt med en miljard saker som bara vi två förstod, med en miljard band emellan oss som aldrig skulle gå att klippa av, som aldrig skulle försvinna, som aldrig skulle gå av. Aldrig.
 
Men vi lyckades inte hålla balansen. Du var som du var, intressant, spännande, flörtig, vacker, sexig, fantastisk och underbar. Inte konstigt att fler än jag gillade dig, och jag blev svartsjuk. Jag ville det inte, jag hatade det, jag ville verkligen inte bli det men jag blev det ändå. Hela tiden, det var som en sjukdom som åt upp mig. Sakta började filmen spåra ur, sakta började bubblan spricka, explodera. Vi älskade varandra för mycket för att det skulle vara möjligt, vi brydde oss för mycket, vi ville alldeles för mycket.
 
Fulla stod vi och skrek på varandra under en bro av förortsbetong. Vi skrek elaka saker, vi skrek hemska saker, vi grät och skrek. Det växte upp en vägg emellan oss som båda ville riva, spränga eller klättra över men ingen lyckades. Jag sprang iväg åt andra hållet, jag hade ingenstans att ta vägen, jag bara sprang, jag hatade dig och du hatade mig.
 
Jag älskade dig och du älskade mig.
 
Sakta så blev det för mycket för båda. Vanliga par brukar tröttna på varandra. Spänningen försvinner, ingenting är som det var förut, de förändras, de blir tråkiga, dom blir intresserad av andra. Men vi var aldrig ett vanligt par. För oss var det tvärtom, för oss blev det för mycket. Vi kunde inte hantera all kärlek, vi kunde inte hantera tanken på att de kunde ta slut, vi stängde av, vi la ner, vi bröt upp.
 
Vi sågs inte på länge, nästan inte alls. Kanske ibland på någon fest, ibland på stan, ibland på bussen. Du bytte skola, jag skaffade många nya kompisar, du skaffade många nya kompisar. Du skaffade en ny, jag hånglade runt. Jag tänkte på dig nästan varje dag. Det gör jag fortfarande.
 
Och varje gång jag ser dig skriker hela min kropp, jag blir vettskrämd, jag fryser, jag kan inte tänka klart. Jag vill ha dig.
Jag hör ljud komma ur min mun:
 – Tja. Läget?
Jag tänker:
 – Älska mig, snälla.
 
Egentligen vet jag inte hur vi hamnade här, där vi är nu. Båda står utanför och gråter. I måndags fick jag ett sms av dig.
Du skrev att du tyckte jag var fin och du undrade om jag visste om det.
 

Egentligen är vi nog en saga, vi två.



vecka ut och in



vissa veckor går jättelångsamt, vissa går jättesnabbt.. den här veckan har vart långsam, mest för jag rest tror jag. det känns som en evighet sen ja satt på tåget mot gbg. men de e soft.

vad fick vi ut av resan till gbg då?

jo, jag vet inte vad jag förväntade mig. goa gubbar å spårvagn kanske, kanske att alla var jättetrevliga, ja skulle flanera upp å ner på avenyn å tjöta å träffa massa najs chicks från sveriges framsida å alla skulle älska mig för jag var exotisk och från stockholm och jag skulle sitta och peka ut alla likheter mellan stockholm och göteborg och alla skulle vara glada och härliga och sen skulle scenskolejuryn se direkt vilken talang jag var och ta in mig på en gång, dom skulle tillåme ge mig ett diplom eller nåt direkt så jag kunde dra till hollywood och glida me depp på sköna inspelningar. sen skulle ja ta tram number seven to heaven. sen va de inte riktigt så va.

göteborg hade sportlov = folktom stad och två snygga chicks på hela tiden.
det var inte sol, det var moln och kallt.
jag kände mig förvirrad och alla ställen man hört om såg inte ut som man trodde. men vadå?
ja hade sjukt kul iaf..
blev bluetoothad av två tjejer på tåget, dom ville ha sex tror jag men dom skulle av. synd.
garvade med christian. de va kul.
reflekterade över att man sätter professional som ett prefix, seriöst. jag vill inte torka mig i rumpan med torka professional. jag vill inte vara proffs på att torka mig i röven, jag e hellre proffs på nåt annat. undrar om dom på torka är proffs på att torka folk i röven.
tänkte mycket på min framtid, jag är nog en väldigt numänniska. ja gillar nu å strävar efter det, och imorgon är imorgon. det står tillåme i bibeln att allt som kan göras imorgon ska man göra imorgon å inte bry sig om det idag. men de blev mycke tänk på framtiden.
vill jag verkligen bli skådespelare, vad ska jag göra annars, vad ska jag göra i höst? vill jag göra nåt annat? men bara ett kort tag.
det är svårt det där med framtid, vi gör det sen.

sen kom jag på att jag egentligen skulle vilja köra en monolog som ser ut ungefär såhär på provet:

"där sitter ni, jävla idioter, va fan håller ni på med? va? sitter och bedömmer mig? va? vad bedömmer ni, hur jag sitter på stolen? hur jag håller upp handen såhär (håller upp handen) eller det kanske är bättre med såhär (håller upp handen i en annan position)? så ska ni sätta betyg på mig, hur jag pratar, hur jag lever min dröm, om jag är snygg, smal, tjock, vilka kläder jag här, hur här och nu jag är, hur jag vill vara, hur jag vill vara, hur jag vill vara hur jag vill vara HUR VILL NI ATT JAG SKA VARA? är det här rätt? jag har alltså tre minuter på mig att visa allt jag kan och är, ok vi säger så.

kan vi inte byta? ni kan sitta här, nej men vi gör såhär istället, du sitter där du sitter så sitter jag här och bedömmer dig lite. hmm.. ja bra stenansikte, kanske lite väl framåtlutat? hur absurt är inte den här situationen? hur absurda är inte ni? knulla er i rumpan, hejdå."


det skulle vart skönt, skulle lätt gjort det istället.

sen vare däremot skönt att jag äntligen fick lyssna på all jävla musik jag har som kommer från göteborg på hemmaplan! tram number seven går inte till heaven, utan mellan bergsjön och tynnered. men däremot fick jag äntligen reda på va fan det är som låter i slutet på känn ingen bajs för mig hästborg, de e ju spårvagnar!! kan man ju ha listat ut, men ändå. förjävla viktigt.





sen sög det iof att komma tillbaka till skolan, där jag trodde att o.c. flyttat in på riktigt. ibland spelar fan gud tärning, rättvisa finns inte. just nu hatar jag den jäveln som bestämde allt det där.











sen har ja tänkt på en grej, undrar hur stor del av det man är som är ens omgivning. hur stor del i ens intressen som egentligen är ens egna. det kanske är olika, men som min musiksmak t.ex.
jag har inte en jävla kompis som lyssnar på samma sorts musik som mig, jo vissa artister, kg kan digga timbuk å lite soft ska, wille lyssnar konstigt nog på koop och four tet. men så fort min ipod slås på på en fest så dras den alltid ut fortare än fortast och ingen uppskattar en bra festlåt som inte är gigidiaugustini eller cascada. vad är de för fel att dansa till missy elliot eller fibes oh fibes? seriöst. och jag har aldrig riktigt reflekterat över det faktum att ingen av mina kompisar diggar samma sorts musik som jag, men det är nog ganska konstigt tror jag. för när jag väl hänger med nån som gör det, typ tora (henne kan man lita på) så blir musik direkt ett soft samtalsämne där man berättar om nya grejer man diggar och visar och får reda på nya grejer. hmm.. aja.








dagens bekännelse: jag har skaffat en manbag, och jag är jävligt nöjd. nu kan mitt liv flytta in där.





svar:
amanda: soft. de e inte så svårt, kör hårt. skaffa ingen blogg bara. å fyll inte nitton.
hobbyspyk: seveneleven är iof soft, skulle kunna jobba mig uppåt å vid 67 års ålder dra mig tillbaka från en livstid av engångsförpackningar och gathörn!




nu ska ja på finmidda. puss

känn ingen sorg för mig fucking göteborg



blä.. de gick skit på intagningen. ja e besviken, men brutalt revanchsugen. nu ska ja jobba skiten ur mig, göra allt jag kan, pressa sista blodsdroppe ur min arma kropp och bli den största skådespelaren i världshistorien, så ska ja glida tillbaka till scenskolan och skratta åt dom!! nej kanske inte. men nu jävlar..






















vaddå, så du e bara ute efter hångel? eller? om tjejen drog hoppas ja verkligen att du inte lät henne gå...annars e ja fett besviken på dej. så, lät du henne gå eller lyckades du övertala henne att stanna och höra, inte läsa, dina roliga historier. det e en fine line mellan att läsa och höra/uppleva och någon som du bör kunna skilja på dessa och förklara för andra, right? och sedan förtrolla, fan, vem som helst. så om hon drog, sket i dig fullständigt, ja, då skulle de väl ändå aldrig funkat. men fan, vem skulle säga nåt sånt som "ja, ja vet du skrev det i bloggen". de e upplevelsen som räknas, upplevelsen att höra...eller?

hej hobbypsykolog. keep it up, jag gillar det.





förstört




att blogga förstör hela mitt sociala liv för jag kan inte berätta några historier. ja börjar berätta, men oftare och oftare får jag höra: JA ja vet du skrev det i bloggen. så blir jag alldeles tyst och vet inte riktigt vad jag ska säga, för helt plötsligt försvann hälften av det jag har att säga för det redan står på bloggen och tydligen har personen i fråga redan läst det.

vi kan kalla det för bloggsyndromet för personen i fråga tror då att jag är jättetråkig, då jag måste rannsaka mitt minne för att hitta de fragment jag inte fört ut på cyberspace och så går personen iväg och jag skriker förtvivlat att jag inte är tråkig, jag har massa berättelser att berätta fortfarande, snälla gå inte, snälla, jag lovar jag är rolig längst inne, inte bara på internet snäälla stanna ja vill ju bara hångla lite, men vi behöver inte göra det ens, vi kan bara sitta å hålla handen å prata kärleken, livet och konsten över en pava rött å röka för mycket till solen går upp och vi finner att vi har mycket mer gemensamt än att bara digga varandras tungor och svettiga kroppar JAG LOVAR SNÄLLA LÅT MIG BARA FÅ EN CHANS EN LITEN CHANS ATT BEVISA ATT JAG INTE ÄR NÅN SELLOUT PÅ INTERNET SNÄÄLLAA!!!!

så står jag där som en fåne.













dagens särklass bästa: stevie wonder - love a go go (brutal låt)





käft




JA GNÄLLER HUR JÄVLA MYCKET JA VILL KÖTTNYLLE! FUCK YOU!!




















gaaah




igår va kul, riktigt kul. ja e slut. hehe.
ps. ja e bjuden på fest till norge. hehe.



















svar till nopps: nepp, för ja läser inga andra bloggar. ja läser tidningen, kalle anka, vissa böcker ibland å surfar på teagames.com. så kul e ja. lite av en bloggvärldens salem al fakir.

skräck

Min kvinnliga sida:
[  ] Köpt en hårfön?
[X] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?
[X] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[X] Pratat känslor?
[X] Tänkt på att matcha mina kläder?
[X] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[X] Ringt upp en person utan konkret syfte?
[X] Funderat på namn åt mina barn?
[  ] Insett storheten hos Barbra Streisand?
[  ] Druckit Cosmopolitan?
[X] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?
[X] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?
[X] Känt mig sugen på en kopp te?
[  ] Känt glädje över att få blommor i present ?
[X] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[X] Blivit arg utan anledning?
[X] Gråtit efter 9 fyllda år?
[X] Brytt mig om H&M:s val av modell?
[X] Pratat skvaller?
[X] Varit arg/sur utan att tala om det?
[X] Kramat en kille?
[X] Dansat?
Totalt: 18 poäng

Min manliga sida:
[X] Ljugit om hur mycket jag har druckit?
[X] Ätit en blodig stek?
[X] På riktigt, intresserat mig, i en biltidning?
[X] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?
[X] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[X] Skött grillen under en grillfest?
[X] Läst en bok av Jan Guillou?
[X] Läst ett nummer av Slitz?
[X] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[X] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[X] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?
[  ] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?
[  ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?
[X] Diskuterat bröst?
[X] Har inte kunnat låta bli att spänna sig i spegeln på gymmet? 
[X] Skrytit om nåt man egentligen inte är så stolt över?
[  ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?
[X]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[X] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?
[  ] Lagat någonting på egen hand?
[X] Skrikit "kom igen nu gubbar (flickor) på en fotbollsplan?
[X] Tävlat i att dricka öl?
Totalt: 18 poäng



lika.

ok jag blev väl metrosexuell.

men de e bra att vara i kontakt med sin kvinnliga sida har ja hört.. eller?




äntligen!







Postat av: Ass


Henrik! Fan vilken underbar blog, vilken poet, vilket geni, vilket underbarn!
Och jag bryr mig om dig när du är sjuk! Det har ju vart ensamt i skolan, ingen att snacka jazz med ju! När jag fyller 18 (2 juni) drar vi till Fasching och diggar järnet! Och vet du!? Imorrn ska jag och min syrra Märta sjunga på musikhögskolan! :S:S Jag är typ skraj..
Men hoppas vi ses imorrn! Och jag vet faktiskt precis hur du känner med halsfluss och allt, förra vintern hade jag först körtelfeber och sen halsfluss 3 ggr på en månad, t.ex. över min födelsedag. :( Men det är en annan historia.. :D Digga Stevie Wonder nu, hoppas du lyssnar på Songs in the Key of Life!
PUSS!!!


2007-feb-06 @ 21:32:21





dääär kan ni läsa orden av en FIN kvinna, en RIKTIG vän som VET vad hon pratar om!!
HON SAKNAR MIG ! hör ni.. VA??.. hör ni! hon tycker det är TRÅKIGT att jag är sjuk!! hon har MEDLIDANDE!! HAHA där fick ni!! era loosers!! de e inte alla som har en sån fantastisk vän som ASTRID!! HAHAHAHA
OCH HON HAR MUSIKSMAK OCKSÅ! OCH HON KAN SJUNGA!! Å HON E GRYMT SNYGG!! ja har tillåme hånglat med henne en gång i tiden, och inte undra på det!! så sjukt jävla bra som hon e !! HAHAHAHA






och Husarö 05 2:a tillkänna ge dig, för annars kommer jag hemsöka dig när du är 32 år, 34 dagar och 4 timmar gammal för att använda dig till ett komplicerat religöst ritualmord, där du kommer stå för blodtillförseln och alltså kommer dö följdaktnligen. DU är mördad.





ja





jag å simon dumont är också facebook polare.
å ja å henke wallin.















lösning








ok ALLT är lugnt, allt är löst, allt är ok.

jag är kompis med grete eliassen på facebook.

nu löser sig allt. nu är allt ok.









skitpappa




min pappa är en jävla hycklare, han säger att han är en barnläkare å allt sånt men han suger egenligen. eller han är ganska duktig men vadå.. jag har vart sjuk sen i fredags morse och tycker VÄLDIGT synd om mig själv och tycker att jag förtjänar mycket bättre. så ligger jag hemma hela helgen å svettas å fryser samtidigt och mår rätt och slätt som en bajskorv. jag var jättesjuk. så skulle pappa åka till åre på sönda morgon, DÅ och först DÅ när jag redan vart sjuk i några dagar, som för att plåga mig på nåt konstigt sätt, DÅ passar barnläkaren på att undersöka sin dödssjuke son som han träffat en hel helg! han ber mig öppna munnen, jag säger aa, pappa säger halsfluss, försvinner ut, kommer tillbaka efter fem minuter och slänger piller på mig, säger: en morgon, en kväll i fem dar. du e frisk på tisdag. hejdå, harebra.

JÄVLASKITPAPPA

han bara låter mig ligga och vara sjuk när han bara kunde gjort hela den där grejen som tog honom totalt 15 sekunder redan i fredags, men NEJNEJ. SUCK.








sen tror man att man ska få nåt slags medlidande när man är sjuk, men NEJ NEJ. inte då. alla e typ.. aha va jobbigt. men krya på dig hejdå. dom flesta blir tillome sura på att man är sjuk och att man ligger hemma just därför. JAG KAN INTE RÅ FÖR ATT JAG ÄR SJUK MEN JAG KAN INTE RÖRA PÅ MIG PUCKO!!
nej är man sjuk är man utelämnad till sig själv, man kan inte lita på nån!


nu ska ja ringa mamma så får hon köpa lunch till mig.


sen ska ja lyssna på stevie wonder hela dan. inget gör en gladare än 60tals soul.

lukke



henko says:
vad säger du om lukke?
de hamnar i bloggen.


alexander says:
ok


alexander says:
fan


alexander says:
nervös jag blir


henko says:
ja verkligen


henko says:
det hamnar på bloggen


henko says:
nåt kort och dräpande


alexander says:
kan du inte skriva nånting om husarö förra sommaren


alexander says:
när han var världens player på din fest och sen dan efter drog till sin 91a-flickvän med världens sugmärke på halsen


alexander says:
och hon (om jag minns det rätt) nitade honom...


alexander says:
kommer du ihåg det?


alexander says:
eller när han försökte övertala anders att de skulle ner till tyskland och smuggla hem ett jävla berg av cigg


alexander says:
eller nån av hans sköna fester när det alltid ska komma FETT FRÄSCHA 90or från saltis/djurholm/bromma/valfritt


alexander says:
och det kommer max 2


alexander says:
eller citera nåt av hans sköna utlägg om vad som är steekigt och inte


alexander says:
han är ju en jävla guldgruva


alexander says:
berätta om när han brände med sin moppein till stan för att hänga på alberts och ragga chix


alexander says:
varenda vecka








ja säga va man vill om lukke, men han e fan grymt skön. sällan har världen fått så många fyllehistorier.



lukke


framtid



i torsdags tog jag mitt första steg mot hollywood, då jag för första gången på riktigt fick BETALT för att stå framför kameran! för dom som anser sig någolunda bevandrade i amatörteaterns och amatörfilmandets värld (jag räknar mig till den skaran) så är betalning en ynnest som är få förunnade. du kan få lite käk, kanske lite godis, kanske ersättning för sl typ eller liknande saker. i de flesta fall så måste man tillåme betala för att få vara med att ha roligt! MEN INTE NU LÄNGRE! för en gång skull fick jag betalt för min möda.

det var ju iof inget jätteschtekigt, ingen ny cool svensk ungdomsfilm, inga nakenscener med misha barton eller nåt sånt, utan det var ett programledarjobb för en informationsfilm åt konsumentverket. men de va faktist rätt kul, de va som REA men liksom.. jag. haha. och lite äldre. mingla me sköna soffan hela dan i farsta centrum, speedlärde mig manus och talade om (citat) "...allt från öppet köp till att gå i borgen för någon!" visst verkar det stimulerande? nej? nehe. skit på dig då.
















bekännelse (tycker det är på g, var för länge sen):
jag älskar verkligen att flirta, alltså verkligen. jag tycker typ det är det bästa som finns. det är oftast brutalt mycket roligare än när man tillslut får hångla, ja menar. jag har vart med om bara en puss, eller kanske bara ett ögonkast, som känts mer i magen än ett jävla ligg gjort. det är så stört hur saker och ting påverkar en. men oftast så är ju allt som leder upp till det fysiska så sjukt mycke mer fantastiskt, man tittar försiktigt på varandra, lite i smyg så, kanske hamnar bredvid varandra i köket, snackar lite skit, skrattar, delar en cigg, flyttar händerna sakta närmre varandra, ser på varandra, kommer sakta närmre varandra, stänger ögonen och i det ögonblicket, just där, så båda vet att nu kommer kyssen, då tycker jag att man borde stänga av allt och behålla just det för det blir inte bättre än just där och då och just så.





och jag vill göra en till för man har massa tid att tänka när man är sjuk:
jag hatar att jag är så otroligt jävla svensk och rädd, rädd för att vara ärlig, för folk kanske tycker att jag är nån jävla stropp och skrytmåns. jag har alltid varit brutalt lättlärd, och fattar alltid allting folk säger till mig väldigt snabbt. detta, tillsammans med att jag även kan snacka brutalt mycke skit, har skaffat mig bra betyg genom skolgången. men jag är på nåt sätt rädd för att berätta för folk om det, jag vet inte varför. om nån frågar säger ja typ: nee jaao.. dom är väääl ok. varför skall man skämmas för saker man gör bra? skämmas ska man göra för saker man gjort fel, inte rätt.

sjuk




blä jag är sjuk, typ feber och mitt huvet är bara potatismos å ja vill vara frisk och kry och svänga runt på stockholms alla dansgolv och supa bort mina begär och sorger. men inte då. jag ska ligga hemma och drömma feberdrömmar och se på så ska det låta. fan.














ja e så dålig på att vara sjuk, vad gör man? jag är aldrig sjuk så ja har ingen koll.