glömd




ida va en typ skum da.. eller ja vet inte. tror ja bara ska skriva lite bajs. det är skönt. jag gör det. hejdå.



aasså ok, ja glömmer alltid saker jag vill blogga som e typ viktiga, eller inte viktiga för viktiga saker går ja å tänker på för mycket för att ja ska glömma bort dom men typ smågrejjer som ja vill blogga om, tillexempel att jag verkligen älskar den delen av dagens obligatoriska tågresor som är emellan rydbo och hägernäs, för då åker man över ett stort JÄTTESTORT fält som är helt fantastiskt vackert när det är snö å sol eller när de bara är sommar och sol och man kan verkligen drömma sig jättebort på det fältet i nån minut för det är jättefint. eller en dag då ja åkte där och det var verkligen jävla tjocka i världen, man såg typ en meter genom dimman och när vi kom ut på hägernäsfältet så var det som om tåget åkte genom himmlen eller ett moln eller nåt för det var HELT vitt runt omkring hela tåget, man såg verkligen ingenting och jag trodde verkligen att jag skulle komma ut nån helt annanstans än vid rydbo station. det sög verkligen. eller bara att dom har en tidningshållare för nöjesguiden vid tekniska, det är coolt, visste jag inte, eller att dom har börjat visa när tunnelbanorna går i mörby, de har dom gjort ett tag men bara uppe vid spärrarna och jag tittar alltid nere vid stationen och där står det inte dom borde verkligen ta och sätta upp dom där. undrar vad som hänt idag? ja har repat, det var kul, det var en ny kille i bandet och så var emily där som vart i asien i ett halvår, det var kul. vi spelade hail the winter, hugos lätt bästa låt, det var roligt. mycke kul idag vetja. jag hade sovmorgon till tolv, en kille ville mörda mig på tåget, jag lovar. han stirrade på mig hela jävla tiden med typ du-e-en-jävla-snorunge-döööööö-blicken. jag kom äntligen på vilket hus som ebba bor i, tror jag, vid typ granvägen. ebba, bara så du vet så snodde jag och micke en fotboll där ibland, och jag brukar palla äpplen av din granne. hälsa förlåt från mig. sen så har en ny sorts folk börjat sprida sig i trakterna kring danderyds gymnasium, promenerarna. de sprider sig som en farsot, typ 4 dagar i veckan så ser jag vuxna medelålders människor gå i breda rader om typ 3-4 pers och promenera typ 4 rader efter varandra. JAG FATTAR INTE VAR DE KOMMER IFRÅN!! måste stoppa dom imorgon och be dom tala ur skägget om deras ursprung och mening. sen var ja i skolan, det var skoligt. (haha) hade feta mingelsession, siri har gjort slut med sin pojkvän det måste suga, sen vare kul å snacka kfjällminnen sådär två dagar i efterhand, lyckades snylta 4 cigg under dagen, helt ok, åkte å repa, åkte hem.. träffa nina på tåget! hon e fett duktig och tränar och jag fattar inte hur hon orkar över huvud taget, hon är fan freaking maniac, för hon tränar typ.. combat nånting så hon e asfarlig. de e kul för nina e typ min bästa kompis å vi har en skön grej, som bara kom ur ingenstans, men vi kan verkligen sitta och prata med varandra med händerna på nåt sätt. så fort vi ses sitter vi å håller varandra i händerna och typ fingrar upp och ner å trycker å spretar ut och trummar och killar och klämmer och ja vette fan, vi har ett helt jävla handspråk som bara uppstod en dag och som var där för att stanna. det uppstår jämt, så kommer vi alltid på när vi suttit å hållit på med varandras händer i en kvart att vi gör det. skumt. sen när ja kom hem var johan lundell här. han tittar förbi sådär otippat ibland, ganska kul. knackade på kl 4 i sommras och det var kul. jätteskoj. verkligen. nu är jag trött, nu skall jag sova. jag och tove har haft en smskonversation som startade i typ, varför är vi kompisar för? och slutade i känner vi undermedveten sexuell attraktion till varandra? hur saker och ting händer. men men hej hopp kalopps nu skall jag sova. HAHA minken läste min blogg ida, hon e liten. jätteliten. verkligen. hon får inte köra moppe, hon kanske inte ens har symaskinskörkort som man tog i trean för hon e typ JÄTTELITEN!! AAAAAAAAHAHAHA. fan ja har humor. jag kanske inte får hångla nåt när jag är nitton, men ja e förjävla rolig. bläää gonatt.

k-fjäll




åter igen var det dags för den årliga resan till kittelfjäll med extrema föreningen, intagen redan i unga år kämpade jag mig igenom faror och 86or till toppen och innehar nu ett delat ordförandeskap tillsammans med willhelm öhrn.

jag kommer ihåg när jag gick i ettan.. ja jävlar du. bara killar. jag var yngst, och fy fan va ja blev mobbad. men kul uti bara helvete var det, allt gick sönder, alla var nakna, jag plocka två snyggaste chicksen i luleå genom ett ruttet korttrick.. 
då var extrema föreningen en tid av legender, på nedgång, men ändå starka eldsjälar. vi pratar henrik wallin, manfred isberg, gustav skåntorp, axel wallin, kalle bachman, ja jävlar de va tider det. då var män män och snygga chicks från umeå va snygga chicks från umeå.

i år? 50 pers, massa nittior (ja vi mobbade dom, dom får ge igen på 92orna sen), massa krök, massa fest, massa bra skidåkning men extremaglöden brann inte som förr kände man. jag börjar själv bli gammal, det tar på krafterna att springa runt i kalsonger i 30 minus och skrika SICK MOTHERFUCKERS till alla man ser. de funkar inte längre, det är nog dags att lämna över fanan, men till vem? vem skall axla det stora oket som extrema föreningens ledare och ikon, vem skall köra med alla idioter efter oss? dom är slut, det finns inga mer. alla är mesar, alla är töntar. den enda vi har är malin rapp. vi tror på dig malin.












men fan ja hade sjukt jävla kul ändå. kanske ploppar upp en bild eller två så småningom.

















fick en grym bok av brorsan i födelsedagspresent, Banksy Wall and Piece. (kolla upp den, engelsk streetart snubbe) (kolla
akayism när ni ändå är på g) soft citat:


"You can win the rat race, but you´re still a rat.

The Human race is an unfair and stupid
competition. A lot of the runners don't even get
decent sneakers or clean drinkingwater.

Some runners are born with a massive head
start, every possible help along the way and still
the referees seem to be on their side.

It's not surprising a lot of people have given up
competing altogether and gone to sit in the
grandstand, eat junk foot and shout abuse.

What we need is more streakers."


74390-106
flicka på muren mellan israel och palestina.











jag




alltså.. om jag skulle beskriva mig själv skulle det vara som en letare. jag letar alltid efter nåt, inte praktist men mer typ.. ja vet inte. allting. och det är inte det att jag inte är nöjd med det jag har, för jag är väldigt nöjd med mig själv och mitt liv och det jag har och det jag är.

men jag kan liksom inte släppa tanken på att det nånstans finns något som är bättre?






















kolla ja ser ut som värsta popsnubben! yes!


ras



och som toppen på allt fick jag igår reda på att killar har sin sexuella höjdpunk vid artons års ålder. vilket betyder att jag gått förbi den och nu officiellt är på väg utför. alltså. de har börjat fett dåligt att bli nitton .

















äldre?




alltså.. undrar om jag nånsin kommer bli så gammal att jag inte kommer tycka det är barnsligt jävla askul att hoppa runt i snö å lattja. hoppas vid min gud inte det.
















svar. jag skulle hångla med er alla.

svar 2. ja va bara låtsasschteek, på riktigt är jag alltid snällhenke.

bästa presenten evör.




alltså är inte du bäst i världen på nåt sätt?

snowe.webblogg.se

typ bästa födelsedags presenten i år

nitton.



igår sög ju. jag var jättefull och jättefin å ändå så fick ja inte hångla nåt.
och alla vet att en fest är sjukt misslyckad om man inte får hångla. då suger det. alla vet det. försök inte slingra dig. du vet det också. och din mamma.asaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... jaaaaa e baaaakfull å biiiiiiiiitter fööörr ja viill håååååånglaaaaaaaa å jaaaa fåååår inteeeeeee hångla ÄVEN FASTÄN JA FYLLDE ÅR LIKSOM.


de va iof roligt att fylla år igår. fick som vanligt dodga dom vanliga höhö du har ju namnsdag ida också har dina föräldrar dålig fantasiii eller?? med ett lika vanligt nej köttnylle dom bestämde det innan ja föddes.

däremot så va de otroligt hur sjukt jävla poppis man blir när man fyller år. fick sms en gång i kvarten typ, visste inte att ja hade så många vänner. roligast var när det började ploppa upp helt okända nummer och sms av typen "Grattis så jättemycket på födelsedagen! Hoppas du har en grym dag! Puss å Kram Marta".

jag känner ingen marta.

sen började det gå upp för mig att hela vrg djursholm hade nån smsspree att så många som möjligt skulle skicka sms till mig. hehe. ja fick typ tio sms av helt okända människor. jag tror hannes stod bakom det, det känns som något hannes skulle kunna göra det lilla kriminella geniet.

sen köpte jag min födelsedagspresent ida, en långbräda!! HAHA!! så jävla soft. en fibertec old school pool bräda, ganska stiff, med holeytruckar och abec11 grippins. sen åkte jag från götgatspucken, över slussen och ner till gamla stans tunnelbanestation på 30 sekunder. höhö.

sökes: åksällskap. du är trevlig, lättgående, tar livet med en klackspark och älskar friluftsliv, framförallt longboard. du är helst skitsnygg singeltjej men du kan även vara man, 16-25 år gammal.
finnes: en lustfylld nittonårig tok som vill åka snabbt och mycket i sol med en cigg i munnen och liv i sinnet som inte får hångla på sin födelsedag.






ne men om man skulle ta och skaffa en tvättbjörn.
tvättbjörn

nervös.









jag är helt fruktansvärt nervös. jag fick brev idag från gbg:s högskola för scen och musik och jag skall helst infinna mig kl 18:00 kvällen innan för information, annars tisdagen den 13:e februari 08:00 för att göra intagninsprov för skådespelarprogrammet (120 poäng). JA FÖR JAG ÄR INTE NERVÖS IAF, DE E TUR DET!!! jag bajsar ju på mig redan nu. det kommer gå åt HELVETE GDAMMIT. vi tänker lite på sommar istället å tittar på en bild från schtekstad. vi ser mikael, lucas, henrik och micael. fint värre va. dompan på kylning.






båstad





ps. det blir iof en rolig roadtrip med henke å christian till göteborg. NJÖÖÖT.

ps2. ja va fett cool igår. ja gick värsta bara rätt fram till tjejen som jag haft ögonkontakt med i typ ett halvår å bara tja, hörrö vi har nog aldrig träffats (vi har typ tittat på varandra i ett halvår)? kul ja hej, du ja tänkte vad sägs som en fika nån gång i helgen?
nummerbyte.
ja tycker jag är sjukt cool.

ps3. bruce springsteen - born to run (live acoustic)

ps4. jag får en longboard i födelsedagspresent och jag är VÄLDIGT brädsugen.



ps5. när vi ändå är inne på bilder, kolla den här. de e typ länge sen på nån halloweenfest, men ändå. dom ser ut att vara så otroligt kära i varandra, verkligen jätte. som det är värsta sensuella ögonblicket och att dom kommer leva föralltid som par.

sanning: dom hångla i två sekunder å sa inte ett ord till varandra, har nog inte efter heller. bilder ljuger.


dagens sanning!













"i sådana här stunder hjälper bara cigg och självömkan"











riktigt bra sagt.

liste.



jättesnodd. sitter å skickar nakenbilder till tove då har man tråkigt tror ja. eller skitkul. har feber å e typ snyurrig så egentligen borde ja skriva ett skitsnurrigt inlägg men de blir en lista istället för ja har tröttnat på
www.teagames.com och har inget liv.










Vilken svordom använder du mest?
hora.
Äger du en iPod?
ja!! 80gig, med ett gelaskin (istuff.se). det är min penisförlängare.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
alltid för tidigt. typ 6.45
Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
ja för ja e dum i huvet. (ironi)
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
både och, lätt, helst samtidigt. för ja e supermannen.
Vilken var den senaste filmen du såg?
hela? vetta fan. fivel ida på tv.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
dompa, mycket dompa.
Har någon någonsin kallat dig lat?
ja tar det som en förolämpning att bli kallad aktiv.
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
bruce springsteen - greatings from ashbury park n.j.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
vit mjölk.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
lär dom ha gjort, alla berättar hemligheter för mig för jag är väldigt hemlighetsfull.
Vad åt du till middag?
uppvärmd fisk. de smaka inget för ja e sjukt för fan.
Kan du vissla?
e micke bög?
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
det högsta och snabbaste. adrenalin-junkie.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
blir arg om dom inte gör det.
Är du blyg inför det motsatta könet?
ärligt? nej.
Läser du för skojs skull?
ja älskar att läsa och läser ganska ofta.
Har du gråtit offentligt?
jo det har verkligen hänt.
Har du en stationär dator eller en laptop?
e micke bög?
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
ja. ska göra en snart, vet precis vad men inte VART. tips?
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
i friends kanske, i livet spelar de verkligen ingen roll. är det nån som dejtar längre? hmm. framtida bloggvarning.
Har du någonsin varit på Jamaica?
e micke bög?
Gillar du att flyga flygplan?
se nöjesfältsfrågan. min dröm är att va supermannen.
Äter du frukost dagligen?
har inte hänt på två år tror ja. måste börja med det.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
e micke bö... nej.
Tror du att Gud är man eller kvinna?
jag tror gud är kärlek mellan man och man, kvinna och kvinna eller man och kvinna. (vilket politikersvar, undviker helt frågan)
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
jaaaa!
Sover du på sida, mage eller rygg?
ligger alltid på rygg ett tag och tänker, och när min kropp lägger sig på sidan då e de dags att somna. sen ligger ja på sidan/mage. jag har skrivit en bok om detta, den som är intresserad kan ju alltid ring mig på 0730 29 31 25.
Tycker du om att krama folk?
e mick.. ja.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
jo i allmänhet. de e ok me nina för hon skulle fan glömma att ringa till sitt eget brölopp å säga att hon e sen.
Vilka böcker har fått dig att gråta?
zahiren.
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
nej för i helvete.

tur?



nu hade ni allt tur ni era små jävlar. eller så hade ja tur, ja vet inte. vem ska man tycka synd om egentligen micke?

i vilket fall som helst så när jag full gick hemåt från åkersberga busstation igår natt så ville ja, på riktigt, skriva det mest ärliga och utelämnande blogginlägget någonsin. om jag haft en dator där just då skulle jag berätta allt, mina hemligheter, mina känslor, mina största misslyckanden, mina största sorger, mina hemliga kärlekar som jag aldrig kan glömma, saker jag ångrat, saker jag inte ångrat men borde ha ångrat, mycket sex, fem-i-top listor á la high fidelity om bästa kyssarna, bästa liggen, snyggaste brösten jag tagit på och en hel del annat äckligt (jag blir äcklig när jag är full), mycket musik och mycket mycket utelämnande och naket skulle mitt liv sammanfattas i dess helhet och ärlighet i ett blogginlägg på zachska.webblogg.se för alla att beskåda.
jag ville verkligen det här och tyckte att det var en alldels lysande idé, varför vet jag inte riktigt nu men ja hade nåt konstigt behov av att vara överärlig. som liksom en förlängning på fyllesms, eller fyllesamtal då man ska vara ärlig och berätta hur man känner. alla dessa fyllesms som jag skickat i mina dagar, och gud vad jag ångrar dom dagen efter. de skulle inte vart NÅNTING i jämförelse med detta inlägg. jag hade verkligen satt ihop allting i huvudet och hade tillochmed en titel, och håll i er för något sånt här pretto kommer ni sällan stöta på. mitt inlägg skulle heta: sanningen. förmodligen planerade jag att ta självmord efter, men det kommer jag inte ihåg. när jag kom hem hade jag dock större lust att gå och lägga mig. tur.










dagens, nej årets, nej fan typ det bästa tipset jag någonsin haft att ge någon annan människa i världen som har någon sorts självaktning och musikintresse: ha sex till marvin gayes "lets get it on" . gör det bara.









olivia: det var ingen dröm älskling.
ck: nu kommer du me här ju kul va här kommer din jävla bloggjävel va nöjd va?

tråkigt.

















ja har fett tråkigt.
kom igen
cheer me up!




the slaves - suicide






normalt











är de normalt att ha åldersnoja när man ska fylla nitton?












donken.











"att käka på mcdonalds är som att knulla,
sjukt nice innan å under. men inte alls lika najs efter"











framtid









när jag blir stor ska ja bli skådespelare.
de e fakta. det finns inget jag vill hellre. jag tycker det är så jävla kul, det finns absolut inget bättre i denna värld. hur man än mår, hur man än har det så försvinner allt bortom scenens gränser. där är ett eget land, teaterland. där regerar vi, enseblem och där lever jag som bäst. ja ska in på teaterhögskolan i stockholm.









igår hade jag konstigaste dagen, hela dagen hade jag deja vu känslor. eller inte deja vu, men mer en känsla av att allting påminde om någonting. en dröm eller en tanke jag haft för länge sen, å det är så jävla jobbigt. för allting är glasklart i det undermedvetna, och precis den sekunden då man börjar känna att "fan va mönstret på den där väggen påminner mig om det där sammanhanget" eller "gu vad lik hon är hon tjejen i drömmen" så är allting helt jävla glasklart i det undermedvetna, men så fort man börjar tänka på det och vad det är egentligen så försvinner allting ut i tomma luften. de e sjukt irriterande.









E: du har kommit till rätt kille. jag är deppmusikens okrönte kung. om du är torr i ögat efter den här playlisten så skall ja slå dig eller ge dig nån slags hittesumma av nåt slag.

robyn - eclips
anthony and the johnsons - i'll hope there's someone
tom waits - take it with me
anna ternheim - french love (naked version)
thåström - fan fan fan
tori amos - time
bruce springsteen - angel
chet baker - my funny valentine
u2 - with or without you
loney dear - i loose it all
david bowie - heroes
håkan - ja hatar att jag älskar dig, å ja älskar dig så mycket att jag hatar mig
jens lekman - jag tyckte hon sa lönnlöv
the shins - shivering green
kent - ett tidsfördriv att dö för
[ingenting] - gråt inte älskling
moneybrother - i may not always love you
sufjan stevens - to be alone with you
moulin rouge soundtracket - come what may (ja jag är en sucker)




tågkonduktörsidiotfitta.


alltid helt rätt att börja dagen i raskt tempo och med en dubbelmacka.
christian började dagen annorlunda, nyligen arbetslös och uppsagd, trött och har glömt mp3 och plånbok hemma hos mig. han frågar snällt med sina blåa sällsamma ögon den rödhårige polisongförsedde tågkonduktören om han skulle kunna få dispans och åka med till djursholms ekeby där han skall slita i sitt anletes svett för att försäkra sig om en framtid genom att insupa all kunskap som hans skoldag kan ge.

kontuktören är en maktgalen fitta.
han säger raskt nej och christian lånar pengar av mig. jag har en hundralapp.
konduktören ger MIG, helt och hållet oskyldig i detta sammanhang, i växen:

1 st 50 lapp
1 st tiokrona
4 st femkronor
samt 10 st enkronor

jag ser att han har växel i sedlar, så jag ber vänligt om jag får växla mina nyförvärvade mynt till sedlar men denna djävulens sonson ger mig ett blankt nej och går därifrån med ett stort leende på läpparna för att ha försett en oskyldig pojkspoling med onödigt mycket växelpengar. fy helvete vad sur jag blev. dessutom frågade jag kräket, som inte ens borde få kalla sig själv människa, EN GÅNG TILL om jag kunde få växla, följt av ännu ett nej och ännu bredare flin på den idiotens redan hämdlystna nylle. jävla hora.

det är ganska intressant det där med såna personer som skall visa att dom har någon sorts makt över andra personer PÅ ALLA SÄTT DOM KAN. lärare, liftvakter, väktare, ordningsvakter, konduktörer.. vad kan dom ha haft för barndom? förtryckande mamma?





annars har detta vart en citatdag:

bruno bosco, känd som mannen som uppfann en evighetsmaskin på 604H mot Danderyds Sjukhus, universalgeni och rikskoko men behaglig och rolig att umgås med:

"Jag tror jag ska bli miljonär innan jag blir 20, ja måste starta ett imperium. Ja vet, jag gör såna små hållare till glas, så köper alla det i hela världen så blir ja stormrik! Sen startar jag ett imperium, och ett brottssyndikat med borderlinebrottslingar, såna som man egentligen inte riktigt vet om dom är brottsliga eller inte. Efter det ska jag skriva en roman tror jag. Eller innan, jag vet inte. Men först så ska jag ta Nobelpriset.
-i vadå?
-Diverse..."
han menar fullständigt allvar.



christian thornell, känd som mannen som inte vet vad en evighetsmaskin är och fullständigt skiter i det, komiskt geni och rikskoko. mycket rolig och behaglig att umgås med förklarade under vägen till skolan sin livsfilosofi:

"Alltså, ja e verkligen problemfri. Eller ja e inte de, jag har massa problem men jag skiter i dom! Du e ju likadan Henke... Du skiter fan i alla dina problem å de löser sig alltid!
-aa..
-Ja säger ju det! Orka planera, jag tar det som det kommer! En dag i taget, en timme i taget typ. Varför oroa sig?
-så du e inte orolig över att du sagt upp dig från ett jobb, blev sparkad från ditt andra och tappat bort nycklarna till butiken så dom måste byta alla lås å du måste betala det? 
-Jo... Fast mest på låtsas, egentligen är ja inte det. Ja skiter i det, det löser sig. Ja menar, om ett halvår kommer inte det spela nån roll, då kommer ja ligga me en najs chick å bassa å kommer verkligen inte vara orolig för nåt som händer nu! Ja menar i somras när ja körde sönder båten, ja har typ aldrig mått så dåligt men kolla nu! Ja mår asbra! Ja e bara skyldig farsan typ 20 000 men de e lugnt för när ja e 25 så e ja asschtekig hollywoodskådespelare å sjukt rik å kan få vilken chick i världen. Allt handlar om att få en najs chick, en som e smart å då kan hon tjäna pengar å ta hand om mig typ å ja menar inte bara najs chick utan NAJS chick, som kan nånting. Så egentligen så borde jag skita i skolan å ragga i korridoren hela dagen eftersom det är det enda som betyder nånting. Eller?"



christian jag håller med dig för alltid.
















svar:

terry: ja vet. den äger.
t: ja vet att det är gamla nyheter, men ja tänkte att de skulle komma ut en gång för alla liksom. det är ju mer än sant och alla vet ju att nackabor är bättre än andra bor.
julea: nepp tror ja inte, eller nån gång kanske. men ja diggar att skriva, det ger en slags tillfredsställelse som e grym.
                   
: tack ja vet, ja älskar att vara arton. snart fyller ja nitton. DET kommer suga hästkuk.









till tove: ja väät att du är en tänkarmänniska och de e ok. du e en bra hagga ändå.

SUCK



kl är halv fyra, vi är ännu inte klara med våran redovisning som skall vara klar imorgon å vi har redan raderat powerpointdokumentet en gång. en gång till kommer bli ödesdiger för mina nerver. jag vet inte om jag klarar mer. hahahah..:: skasDJ

askdl
döasldö   sdalö





jSKADJK



JSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhhh...














om nån nämner nigeria för mig en gång till så kommer ja gå lös, chuck norris style.





ps. ebba ja litar på dig nu. kom igen.

veckans playlist




my darling you! - please don't to me i fall in love so easily (stomp up)
t.i. - what you know (ljudmattan är kunglig)
teddybears sthlm - rock n roll highschool (retroälskling)
hot hot heat - dirty mouth (lyssna på skivan, den plockar upp de mesta)
lily allen - smile (sommarplåga som håller)
mando diao - song for aberdeen (låter som lady, mandos bästa låt)
timo räisänen - i'm indian (veckans indie-slänga-lös-på-dansgolvet-dänga)
the essex green - snakes in the grass (texten är helt otrolig)
merz - butterfly (äntligen fick jag den kärlekslåten jag saknat)
dodgy - staying out for summer (ja vet att britpop är 90's men goddammit, låten är så jävla bra! mer britpop!)
oh no! oh my! - skip the foreplay (budskapet är klart och tydligt)
big star - thirteen (bättre än håkan hellström)
arcade fire - crown of love (fantastiskt crescendo i slutet)









christian ligger i sängen å snackar med sin mamma. vi ska plugga. HAHAHAHA. visst. har sovmorgon till 12 imorrn. HAHAHAHAHA. grymt ska de bli. najs. baj baj.

svar



kommentarssvar till ... :

jag tror att det enda som egentligen gäller i livet är att vara ärlig, smart ärlig, inte vara ärlig för ärlighetens skull. men du skall alltid vara ärlig i dina avsikter och framförallt mot dig själv. ljuger man för sig själv är man inte mer än en lort. jag kan inte svara på varför det blir som det blir för dig (jag vet inte ens vem du är, alltså följdaktligen), eller varför saker inte går din väg. de e jävligt skönt att skylla på nån ibland, jag gör det jämt, men måste sluta med de tror jag. för det mesta man gör och det mesta som händer har man bara sig själv att skylla. om det inte funkar, rök ett paket cigg, drick för mycke sprit och ta tag i ditt liv imorgon.
vad du än gör är du inte en misslyckad människa.
du är alltid störst bäst och vackrast vad dom än säger till dig. det är det ärligaste jag sagt idag. hallelujah.



lyssna på:
fibes, oh, fibes - can't stop
håkan - kom igen lena
the ark - calleth you, cometh i
dexys midnight runners - come on eileen

eller hela hair

och försök vara ledsen sen.

supkultur





fan va man gör sig till för att höra till. de e sjukt. man pressar sig till sitt yttersta bara för att alltid få tillhöra ett gäng, en subkultur. ja e indie, skatare, brat, musik å teaternörd å försöker febrilt att passa in i alla grupper av människor för alla vill ju bara ha nån att vara me. ändå så är det dom människorna man gillar absolut bäst som aldrig ställer såna krav på en. skön paradox.
men värst är ändå alla jävlar som myglar med det, om man tar motsatsen: bratsen. dom är glasklara på sina tillhörigheteskrav, har du inte dom rätta pengarna, dyra kläderna eller rätta kontakterna är du stekt. du får aldrig vara me å leka, men klart det finns kryphål. om du e en skön grabb å kanske typ, barndomskompis eller liknande får du vara med ändå.
men skatare (och ännu värre (vad jag hört) surfare) är så sjukt stilmedvetna, fan dom e världens prylnördar å har du inte rätt grejjer är det kört liksom. glider du in med ett warpset på frysen å försöker göra dig lite kompisar kommer du fan inte komma långt. det stora kryphålet här är iof att hur nördig du än är så får du ALLTID vara med att leka om du kan dina saker på brädan, men chanserna decimeras oerhört om du inte är rätt. (iof kan du bli överrespekterad om du åker sjukt bra men har stört fel grejer). desamma fenomen gäller i skidbacken. vet inte hur många snorungar till brats som kommer i nästa års helställ från analog, grymmaste armadaskidorna å bara står bredvid å tittar, så drar nån unge i tre år gammalt ÄRVT täbyslalomklubbset å storslalomskidor en lincon å blir kung för dagen.

men nog om det där, de ja tänkte på är dom värsta jävla parasitjävlarna till sneaky sup(b)kultur i världen: indiemänniskorna.
dom är så jävla noga med sin antagninskrav så det är nästan löjligt, har du aldrig hört talas om my darling you!, planes misstaken for stars, !Forever Russia! eller rocky dennis när han sjöng på svenska (en limiterad upplaga på cd-r, 30 skivor) så är du största nollan nånsin. de måste vara jobbigt att hela tiden hemlighålla musik för så fort mer än tio personer har hört det så är det ju helt obrukbart. men de e inte slut där, dom e stört stilmedvetna också även fast dom vill ge intrycket av att man får klä sig hur fan som helst! bara dom som gräver fram schyssta vintagetishor från förra milleniet (postorder från usa) med texten viva le revolution och ett slitet print på sylvester på. jävla sneaks alltså.







å btw så blev jag nitad förra veckan av en chilenska. ja å mic kissa i ihåliga trädet på dsjkhus å så kom de fram en brud som typ:
-eh va fan händer då jävla svennar hey haru cigg eller aboo?
ja va typ: daa va?
mic va typ: -eh va fan eru snabb i brallan eller skaru ha cigg eller eru freshomucho mf?
hon typ: -eh va fan om du jiddrar äger ja dig så snabbt okej så snabbt?
-va fan jävla blaaaaaaatteeee yaaao?
-EH VA FAN JAEINTEBLATTEVAFANJAESMÅLÄNNING varifrån kommer ja???
-öööh chile?
-EEEEEEEEHMANNENDUEJUFLYJU!!!

å vi hade inte så mycke bättre för oss så vi gled bort till dom å chilla med dom, å bruden börja typ jiddra me mig. hon typ:
-eh va fan mannen du e så jävla svenne eh, du tycker du e så jävla cool eh?
-å va durå du e ju fan blatte eh eller yao? (de e sjukt mycke svårare att köra gringosvenska när man verkligen pratare med en gringos)
-ja e fan inte blatte!! oksägerdudetengångtillsånitarjadig!
(henrik förväntar sig en liten dask på kinden kanske)
-eh va fan då för ?
PANG
bruden drar till me en rak höger STENHÅRT rätt på käkbenet. hon va fan fett skön.







kommentarssvarskolumn:

"den fina mannen som egentligen är en kvinna å kallade mig för leonard cohen": fölåt.

JULEA: KING, sveriges sämsta tidning.

fänrik: v 4 torsdag kl 19.00, hatt-tema på bussen å man måste dricka öl.

sofie: grattis! jag ska iof inte klaga för mitt senaste soffhångel blev också knull, men det återstår att se om det där halvåret kommer också.

ebba: hört att du e sjukt snygg, ska vi ta en kaffe nån gång? de e bara å pressa tora på mitt nr.

flygplatser




var just och hämtade min syster, med kompis och kompis mamma me kompis mammas pojkvän som vart i salbach en vecka. må bajs regna över dem och deras fädernes land. (förjagärinteskidsugen)

men det som slog mig när jag satt i ankomsthallen med en pressbyrånkaffe i ena och en dålig modetidning i andra handen var att jag verkligen tycker om flygplatser.
jag skulle kunna sitta en hel dag på en flygplats, för det är en sån häftig känsla i luften. det luktar annorlunda, det ser annorlunda ut, det sjuder av möjligheter. från en flygplats kan du ta dig var som helst i hela världen, det är en plats av förhoppningar och drömmar och på ett häftigt sätt.
alla som steg ut i ankomsthallen hade nya historier om sina resmål att berätta för deras kära som väntade, alla som satt och väntade var spända på att få se sina kära igen. det finns verkligen en lycka i luften som inte finns på så många andra ställen. ska nog åka till arlanda å mingla terminal 5 å pressbyrånlatte oftare. don't be surprised.

hångel




sämst börja-hångla-med-nån-man-aldrig-hånglat-med-sits: tv-soffa.

jag vill inte se mig själv som någon eskapör (nej jag vet inte vad det betyder EXAKT men typ nån som gillar att mingla runt) å har oftast inga svårigheter med att inleda ett schysst hångel (svenskans bästa ord) med en person som jag av nån anledning funnit tycke för, och som funnit tycke för mig. men gdammit.

tv-soffor är fan den värsta utgångspunkten.

lättast är det på fest, festival eller nåt dansgolv. man behöver inte ens prata oftast.
mäktigast är det när det får smyga på sakta å växa, med små nuddningar å blickar, dans och närhet tills man tillslut kysser varandra.
men fy fan.. TV SOFFOR!

det är så sjukt opraktiska för att börja hångla, för det första så är det ingen naturlig plats att prata med varandra på. det blir liksom.. fel. man vill koncentrera sig på filmen å sen e de svårt att hänga me.
för det andra är det oftast skumt att närma sig varandra, och att de inte ska bli den klassiska sträcka-på-sig-å-lägga-armen-runt-tjejen. de blir skumt.. om man lite casual slänger ut armen så blir de oftast lite wierd. sen när man äntligen tagit sig förbi alla pinsamheter, sakta flyttat sig mot varandra blir hånglet helt osmidig å båda måste vrida nacken av sig för att hamna i nån slags position som skulle bli naturlig. de e bara skit alltihopa. sen e de iof najs för man hamnar rätt i soffan men ändå.

grymmaste hånglen är dom som bara händer, helt naturligt. när ja va på ökänd fransk alport för ett tag sedan så var det en sjukt snygg tjej på THE uteställe som alla gick till för det antagligen inte fanns nåt annat. de öppnade inte förren sent så man var oftast rejält tillförfriskad när man äntrade dansbanan å i nån sprit-lycka-glädje-psykos dansa man runt bäst man kunde å tyckte livet var sorglöst. den sjukt snygga tjejen var mörkhårig, med mörka ögon å gav mig nån slags blick (tror jag), vi dansade å hånglade å dansade å hånglade som om hånglet på nåt sätt blev en del av dansen. sen höll vi på så i säkert tre dar, vi sa inte ett ord till varandra. å på den tredje dagen så hälsade vi för första gången.

nu blev det där en onödigt lång och mysko förklaring på ett hångel, men det var ett grymt sånt. mycke dans, mycke svett, mycke mörka ögon å lite snack.







ps. bränn upp min skola.


kungen.







sevelin?

pah.

alexander rosic är hans namn
och han är den rätte kungen över norrgårdsvägen.








nacka





la sera








asså alla som bor i nacka e typ sjukt coola. alla. vafan är inte folk ja umgås med så coola för?




dagens tips!




dagens egotips:
starta en blogg, hitta på nåra ord å blajja runt om va fan du slösar bort dina sorgelösa ungdomsår på. ja lovar alla älskar dig! TACK så jävla mycke för alla kommentarer och dom satt djupt in å fick mig att inse vilket bristfällig kommunikationsverktyg detta här är. jag vill springa å krama alla som säger så snälla saker om mig men i dom flesta fallen vet ja inte ens va personen heter.. Å DE SUGER! men som den snälle mannen som liknade mig vid cohen (jag ÄR berörd) så kraftigt satte fingret på så är det sjukt svårt att kommentera kommentarer för ja vet ju inte riktigt vart ja ska vända mig typ.. kanske en kommentarssvarsspalt (kör de på hänga gubbe). hmm.. att funderas på.

de e ändå rätt läskigt det här. det har hänt mer än en gång att nån helt okänd (oftast tjej, YES) person kommer fram å sluddrar men dee äää ju du schom har dhen däär hbnlooggen å ja står alltid lika ställd, för ett av de grundläggande kraven, nej inte kraven, men oftast förutsättningarna när man träffar helt nya människor är att ingen av dom vet så särdeles mycket om varanda. nu står en spritt språngande människa framför mig och berättar min livshistoria å kan typ allt om mig. man blir oftast sjukt ställd. men återigen de e kul.. mer sånt. våga. om ni ser mig nånstans ta tag i mig å säg bara 
-hej de e ju du.
å ja kommer med all säkerhet svara.
-hej vem fan e du?
å då kommer du nog säga.
-nej men ja läser din blogg, tänkte bara säga hej.
å du kommer göra min dag iaf.

en roligare episod var när f brorsan såg på mig, å sa: brukar du åka tunnelbana me uppknuten slips på lördagar?
nåt som vi kom fram till att de mycket väl är möjligt eftersom ja vid flera gånger har efter en bra fest åkt tunnelbana dagen efter med uppknuten slips runt halsen å tyckt ja sett ut som james bond typ. HAAAAAHA. fan va kul han e.

men ja kan inte komma ifrån känslan av att så många helt okända människor på nåt sätt beundrar mig. det är läskigt ja lovar. kom fram ur era skrymslen, jag är inte läskig, bara ytlig.



ps. t får gärna ringa om du får för dig nåt sånt, like to talk a bitty.
ps2. årets hittils bästa statement:
-min kk e snyggare än din.
-men ja e snyggare än dig så de e plus minus noll.






å en bekännelse tror jag:
jag är sjukt fåfäng. nåt jag inte skrovlerar med direkt, för jag tycker det är lite pinsamt, men ändå kan erkänna tror jag om nån kommer på mig. men jag är verkligen otroligt fåfäng. ibland tror jag jag är tjej, eller borde vara det. jag kan gå flera dagar innan en fest å tänka ut vad ja ska ha på mig, jag ÄLSKAR att typ fixa till mig innan. dusha, göra sig fin, fixa håret så de ser sådär casual rufsigt ut (läs: så det ser ut som jag aldrig fixat det), välja ut kläder, prova framför spegeln å verkligen känna sig snygg. men ändå så gör jag mycket för att det ska verka som typ: det här? nä ja bara slängde på mig det som låg framme typ.
ja tror ja e lite meterosexuell ja, sen jobbar ja i klädbutik å har moulin rouge som favoritrulle så vad kunde man tänka sig.


å en sidobekännelse (lite ihopsatt)(eller mer ett statement): jag HATAR att bli kallad för snäll-henke. JAG FÅR ALLTID VARA VARA SNÄLLHENKE!! jag har en ganska varm, vänlig och mysig framtoning (inbillar jag mig) men vafan. alltid denna snällgullhenke. kan ja aldrig få va snygg henke? eller sexy-henke? eller typ maskulinahemmoroidhenke eller nåt? lite farlig kan ja väl få va??










request



hej alla kära vänner.
skulle uppskattas: ni som läser denna blogg frekvent, okänd som känd av mig och fbi får gärna skriva en lite kommentar med konstruktiv kritik, skitsnack eller upplysningar om livet, lovet, lavenemanget eller va fan som helst. de vore bara kul att veta lite för titt som tätt stöter ja på personer som påstår att de läser min blogg ofta. droppa gärna en kommentar för då skulle ja bli otroligt glad och otroligt nöjd. å se ut ungefär såhär

bra då säger vi så. puss å kram.

ps. de e gratis och kostar sekunder på sin höjd.







tid för bakfylla.

vi tar oss inte tid idag!! aldrig. vi ska jobba å göra de å fixa de å möta den å fika där å knulla den å skriva det.. men vi måste ta oss tid att vara bakfulla, både av sprit och av livet.

idag har jag haft en sån där fantastisk bakisdag. då ja kommer ihåg varför ja faktist tycker om att vara bakis, men de e bara för ja verkligen hade väldigt mycke tid för att vara bakis och göra ingenting. gårdagen var otroligt mysig, kåge allas vår minigreve och mister martin fixa 3rätters med skumpa trevligt sälskap och fina vitsord. malin dingla tolvslag å ja var väldigt full så långt kommer jag ihåg. så gårdagen var helt klart godkänd, och även om miss farlig drev upp mig ur sängen sjukt jävla tidigt så kände jag att det var en sånbakisdag på g. åkte hem, la mig i soffan å kolla vmkrönika, sov en timme till nyårskonsert av wiens filharmoniker, ringde mic å drog till donken för att de på det brända puckot som jobbade full och krängde hamburgare, käkade alldeles för mycke, snacka skit om gårdagen. (det brända puckot bekände sin eviga kärlek för sin eviga kärlek, kvällens skandal tydligen. jag var inte förvånad) sen åkte ja hem till mic å kolla på endimensionell action med bruce willis (ingen är manligare än bruce, don't mess). på det hela en väldigt väldigt slapp dag, en mysig kaffedoftande pruttdag som man måste ta sig tid att ha. tar man sig tid att festa får man fan ta sig tid att vara bakis också. OM men bara OM vi tar oss tid så blir bakfylla en mysig sysselsättning som just en kaffedoftande, pizzaslicande, skitsnackande tvdag.

vi kom också fram till att jag ser sminkad ut när jag är bakis, jag vet inte varför. jag får perfekt, blek matt hy så de ser ut som nån makeat mig i en halvtimme, sen blir mina naturligt långa böjda ögonfransar väldigt framträdande och det ser ut som jag har nån slags eyeliner på mig. (om nån undrar varför jag kan så mycke om smink så har jag en syster, jag har haft ett par flickvänner och jag spelar teater. och jag är bög)




min brorsa statade också schysst uttryck, att han kan bli kick-bakis. å de e inte samma sak som att vakna upp dan efter ett bra slagsmål, utan mer att ibland så har man så jävla mycke kul grejer som händer HELA TIDEN så man lever liksom på kickar å toppar jämt, så när de försvinner så blir man bakis på kickarna å tycker ens liv är så meningslöst och tråkigt. även fast man vart i new york, släppt ny cd, hittat ett fantastiskt jobb, haft en grym 25 års fest och köpt ett par fina skor alldeles nyss. jag tror att man måste tillåta sig själv att vara kick-bakis också. de går liksom inte att bota den där känslan med att glida på cafe opéra å leva loppan, de funkar lika bra som att ta en återställare dan efter..

ok de funkar ju iof med återställare. men då e du fan i riskzonen.

å de vore inte kul att vara en kickjunkie heller. right barbie.






ps. nåt otroligt kul är att min pappa har en rutig basker från skottland i handskfacket (handstfacket... handfacket.. handsfacket. crap) på sin röda sportbil som han bara att verka cool. han e cool.


ps2. kan inte hela livet vara som en scrubsscen, helst efter sex. då man ligger på rygg bredvid varandra å ser lite småflinande nöjda ut. eeh.

ps3. om hela min blogg var ett brev, undrar vem ja skulle skicka det till då? mina föräldrar..? ne. mina syskon..? dom läser redan (brukar få obehagliga utfrågningar ibland) nån vuxen tråkig människa..? ne tror inte det. vem vill jag ändra, vem vill jag upplysa med mitt egopladder? fredrik lindström.

ps4. hanen hade fest å ja va inte bjuden. blev faktist lite lessen.