verklighetsflykt.



jag förstår verkligen människor som har alla sorters hobbys och alla möjliga konstiga intressen.
jag kan absolut haja varför folk gillar att bygga modellbåtar, samla på konservburkar, kapsyler, lampskärmar eller varför människor spelar wow, kollar på en miljard filmer i veckan, läser som tokar, spelar magic kort å fucking pokemon.

alla behöver nånstans att fly och alla har egna vägar och sätt.
såklart det blir fel ibland, man kan fastna i droger, i fest, i fel saker, i jobb, i idiotflick/idiotpojk-vänner men alla gör dom samma sak, att fly verkligheten. de e sjukt nyttigt.

men jag tror jag gör det lite för ofta, det blir nästan som att min verklighetsflykt blir min verklighet. dagdrömmarna blir så många att man inte kan skilja på dom och på riktigt. problemet ligger i att ja hittar alltid nya sätt att göra det på, spela gitarr t.ex. jättebra verklighetsflykt. spela piano, dricka whisky och sjunga tom waits är en helt fantastisk verklighetsflykt. att spela teater, fly in i en annan värld. att läsa kalle anka är alltid en klassiker. men jag har verkligen hittat en ny: köra bil. ja har alltid tyckt att de e riktigt smarrigt och att ja blir sjukt avslappnad, jag skulle kunna bil runt hela jävla världen om ja fick ta med mig min iPod, men de va först i morse som ja verkligen kände att de här är så jävla skönt på riktigt. ja kände mig så sjuk lugn, harmonisk och på nåt sätt glad när ja svängde ut på e18 söderut, fick solen i ögonen när den blänkte i asfalten, pressa upp i hundratrettio och hade håkan hellström - ja har vart i alla städer i öronen. shit. de va ett här och nu ögonblick. ja körde ifrån all ångest och stress och oro som det vart lite för mycket för på sistone.


de va najs.

dendagen.






















då var men ensam hjälte igen då.


alcazar 22/11 20:45

jag tror jag är gjord för att stå på en scen med en gitarr i handen.

för allting passar då, på nåt sätt som det liksom inte gör annars. livet är allt annat än självklart och enkelt, oftast är det faktist rena rama motsatsen men inte när jag står på en scen med min gitarr. då är allt självklart och enkelt. allt faller på plats, allt blir lätt! 

för fy helvete hur jävla kul jag hade! det var hysteriskt, nånting bara brast och all ångest, all oro, all stress, alla tankar och allt som kunde skada mig försvann! kvar var bara jag, min gitarr och min glädje för ja hade så rent och skärt genuint jävla roligt! aaaaaaaaaaaaah sen gick jag på fetaste adrenalinkicken och öl hela natten och ida har jag vart genuint bakis istället. men musik, vilken jävla drog alltså. finns inget bättre.










snart kommer lite bilder, bror min sprang runt och fotade. amanda tyckte han va snygg. he.











veckans fy-fan-va-bra-låt-men-som-ja-inte-riktigt-märkt-förut-men-sjukt-vilken-bra-låt är:

the ark - calleth you, calleth i


stress.

gdammit. jag slås sönder.

jag är så jävla trött och jag fattar inte varför, det blir en ond cirkel. jag är helt slut hela jävla tiden, fattar inte! och då kan jag inte låta bli att somna när ja typ kommer hem från skolan och kan absolut inte somna på kvällen så jag blir ännu tröttare dan efter i skolan å aaaaaa ja orkar inte.. ........










ni e söta.

mannONE and zaCHo


henko säger:

hörrö din negerboll


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

negerböll was the shit..cold is the new black


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

aa oui


henko säger:

på sharpisland the winter's never cold


henko säger:
only black


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

haha and lonesome


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

the knife spelar på bönnagårderna öm nättera


henko säger:

man hör deras episka taktfasta dunk ända till karlsudd ibland


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

om man är idel öra kan man även hörde de dova swischandet av de 400 rosa stroberna som ljuder över hagarna


henko säger:

men för att sedan bara se ner på sina trasiga skor och inse att det är inbillning.


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

och dyka framåtstupa ned bland karlsudds mörka svärta bränningar


henko säger:

med ett forbart fastspännt plaststycke under ens fötter, hängandes som en katt på släp efter motorkrafter


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

o då i dessa ohämmade farter få ett luftsprång som bara känslan kan tyda


henko säger:

ut. över. fri. som en fågel, en örn, svävar du över den mörka sörjan dom kallar vatten


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

de dom kallar vatten, de jag kallar en oöppnad livsbejakande själafälla, då vi tafat glida på vattnet som de örnar vi var menade att vara


henko säger:

då vi fogas samman med instinkter, kroppen lyder endast havet och sinnena, tanken blir onödig, outnyttjad


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

helt enkelt en kallelse från de lätja krafter som så oförskämt styr våra blodiga rövar och får våra sår till munnar att  öppna sig och bara ljuda..EEYYYI WHATS SMACKIN N CRACKIN FUCKERS!


henko säger:

I'M GONNA SMACKA EVERY WONNA LAST WONNA OF YOUA WITH A GOLDEN AK47 SÅ DONT MESSA WITH MEA!!!


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

IMMA PENETRATE UR ASS WITH A RUSTY SREW DRIVEAH IN THA MOON SHINE


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

hahaha


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

wu tang killa beees

henko säger:

word


henko säger:

hang loose gotta fly man


henko säger:

seya


MarineJegerkommandoens NinjaSkole säger:

haha eeezzzz



mirakel

ibland händer såna sköna grejer som typ..

efter ja å s va å såg förortsungar (sjukt bra) i fredags och gick genom asphoodens kvarter så var det en svart och vit katt som sprang runt oss och framför oss och verkligen följde oss hela vägen från trappan hem till s. ja blev värsta glad!

eller att det i förra inlägget var en okänd ebba som verkligen hade sett mig sitta i hörnet på bögmuren och tänkt att där är den där killen som bloggar.

eller att det förra veckan ringde en snubbe från skåne till pappa och påstod att han hittat en mobil. så var det min gamla mobil!! den blev snodd för typ ett år sen och har på nåt sätt hamnat nere i skåne, killen hade hittat den och ringt papa i telefonboken. vad är oddsen på att den skulle komma tillbaka! men de bästa var att jag hitta typ 20 st assköna mms från pose-tora förra sommarn där hon tjötar om båstad, jobb och motherfuckers. blev fett gla! hade helt glömt bort vår mmsfrenzy.

eller att ja har hittat mina absoluta favoritjeans efter många års sökande. jag har verkligen hockeyröv och skidåkarlår och har jävligt svårt att hitta snygga jeans som passar bra. men va fan, mina nya hope jeans är som en smäck. YES.

eller ja vet inte.
det finns mycke å tänka på som gör en glad. förortsungar t.ex.














ps. ja tänkte visst på dig ditt arsle! du visade ju mig det jävla stället. ring!

bortglömda minnen.

igår gjorde jag nåt jag inte gjort på ganska länge.
jag fikade helt själv.
med mening alltså.

nånstans så försvann det nöjet, nånstans med de undersagda kraven på att vara populär och ha massa kompisar och att man verkligen inte kan vara själv, man kan inte gå på bio själv, man kan inte gå på stan själv, man kan inte ses utan någon i sälskap. men ja vet inte riktigt om ja håller med..
inte för att jag har någon brist på vänner men mer för att jag verkligen kan uppskatta att vara lite ensam ibland. så igår gick jag och fikade själv. ja gjorde det ganska ofta förut, typ tog en kaffe och plugga lite, satt å kolla på människor å tänkte på saker. men slutade med det för ett tag sen, men igår hade ja några timmar mellan att ja slutade skolan och skulle repa å tänkte att ja orkar inte sitta kvar i skolan å plugga å ja orkar inte åka hem så..
fan ja åker in å sätter mig på bög-muren och tar en kaffe. å så gjorde jag, å efter att ha käkat en lasange, druckit tre kaffe och läst 100 sidor i min bok (Stieg Larsson, ruskigt spännande) så gick ja ut å tog en cigg och bara kom på mig själv med att må bra, med att jag var jävligt nöjd med mig själv och att jag mådde helt förträffligt just då. tips till alla, bög-muren, gamla stan, i hörnet på upphöjnaden med madrasser, om de inte sitter en kille me för stora byxor och en hög me kläder och gitarrer där så norpa den och läs Stieg Larsson. man känner sig glad.






kanske ska spela i linköping på tisda. random.

jojajo.

JAJAJA.

hej.

jag heter henrik och jag har haft mycket att göra. senaste veckan var hetsig. gdammit. jag har tänkt på massa saker jag skulle skriva i bloggen men kommer fan inte ihåg de flesta, hm.

MEN jag kan berätta att jag är nu för tiden en arbetande människa med inte mindra än två extraknäck. det första som vårdbiträdesaspirantspraktikant på äldreboendet i näsbypark. det är hemskt, men nyttigt tror jag. men jag lämnade min första arbetsdag mer eller mindre en panikkänsla i kroppen.
på ett äldreboende som detta (det är tydligen en ganska krävande variant) så är i princip alla människor dysfunktionella. ingen fungerar. det är hemskt, att se hur en människa som ändå lever och tänker inte kan göra något annat än att försöka kommunicera och ligga i en säng. jag drömde om tanter hela veckan.
det är ju så långt ifrån min egna livssituation som man kan komma!! jag är för fan arton år, jag kan allt och vill allt och har inga problem i hela världen! jag ska ut och revolutionera, jag ska bli president i alla länder och bli första människan på mars! i min värld så finns inte en jävla tanke på att ligga och bli matad på ett äldreboende.
sen kan jag konfirmera att, ja, jag har fått byta blöjor, ja, jag har fått dusha dom och ja jag har fått torka dom i rumpan och nej jag tycker inte det är äckligt. kan även fastställa att alla rykten om att det från början var landstinget som kom på kaffedrickandet är helt sanna. fan vad man konsumerar kaffe!!

mitt andra jobb är lite mer smaskigt ut coolhetsfaktor, nämligen på den råcharmiga bakgatubutiken 
SOM. där glider jag numera runt på lördagar och viker kläder och minglar med stammisar. ett jävligt hett tips för alla modeintresserade för dom har brutalt snygga kläder! och så har dom ett jävla skrädderi som syr vad fan som helst.
det är lite glassigare än att jobba på äldreboende, men nånstans så landar jag i att det är bra att kombinera lite.






hugo henrik
dessutom ser jag fram emot spelningen 22a november på comeoutandplay med
HUGO LINDMARK & A BUNCH OF LONESOME HEROES,
 alcazar (nalen). fritt inträde, 18 år. KOM KOM KOM DIT!










och så börjar jag fundera på om ja ska bli buddist eller nåt, för jag har på den senaste tiden gjort av med brutalt mycket pengar. när ja, emil och cribbe+co skulle gå och se senor coconut på berns förra fredagen slutade det med två flaskor rose, 10 heiniken, två white mexican (kokosmjölk och tequila), svarttaxi hem, minnesluckor och jobbig bakisångest när jag kolla slipparna dan efter. sen har jag köpt ett par nya skidor. iof bra fina.
men det känns som jag bara slänger pengar runt mig, som jag oftast inte har och att jag ser fram emot ett köp mer och mer. får bli några extrapass i näsbypark.






ska skriva lite oftare. men snälla jag HATAR kommentarer utan namn. inga hemligheter. tack. puss.







nu ska ja wikipeda och plugga lite.






resa runt.

idag tog det för mig 2 timmar och 40 minuter att ta mig från näsby park till österskär med sl. en resa som brukar gå på 40 minuter ungefär. det sög.

normal resa: buss 10 min till täby. tåg från täby hem ca 20 min.
dagens resa: tåg mot stan. stannar i altorp, kommer ingenvart. buss till danderyds sjukhus, 601 (sightseeing turen). tunnelbana från mörby till danderyds sjukhus. gå till mörby tågstation. ersättningsbuss (med en busschafför som inte kunde vägen ALLTSÅ fick jag stå längst fram och guida henne genom djursholm till roslagsnäsby. tåg till österskär. det sög. jag fryser.





ps. jag har jobbat inom äldrevården hela veckan så snart kommer ett långt och förhoppningsvis insiktsfullt inlägg om svensk äldrevård, landstinget, kaffe och parkinsson.





veckans playlist:

robyn - eclips: mest för att den får mig att vara kär.
bruce springsteen - lost in the flood:  det finns fan ingen som har mer intensitet än kungen.
al green - call me: det går inte att vara trött.
hugo lindmark - paper thin walls: tror på den, stenhårt.
john legend - coming home: jag är jävligt sval för vita popsoulballader som sakta stegrar.
artic monkeys - dancing shoes: försök att inte dansa.
the embassy - it pays to belong: försök att inte dansa.
timbuktu and damn! - lobbyn om fem (intro): försök att inte dansa.
brainpool - we're sorry: 90 talet osar.
cody chesnutt - smoke and love: "the opportunity is now for us to smoke my brother"
sufjan stevens - that dress looks nice on you: den rösten ger creeps.
jeff buckley - mojo pin: tokröjet i fyra takter är magiskt.
R.E.M. - drive: dom gör enkla saker fina.
sigur rós - fjärde spåret på ( ): jag skulle vilja se något ha den som musik till en session i en skidfilm och köra allt i MEGAslowmo.




nej nu ska ja till en hård kväll med vänner och bekanta på berns. hört att senor coconut spelar. puss









74390-85