nyår




hehe.. henrik har skumpa. henrik har öl. henrik har slips å skjorta å ska fira nyårsnatten som det tillkommer en nyårsnatt att firas. jag skall inte betänka det år som gått, ty det är historia. det är sådant man icke kan leva om, och därför icke kan beklaga. man kan bara lära av det man gjort fel, det man gjort rätt, det man inte gjort och det man gjorde för mycket av. livet är till för att levas i nutid, lite i dåtid å lite i framtid men absolut mest så jävla här å nu. så skål kära vänner för nyårsfirandet! ni kommer nog se mig smilandes med en cigarr i munnen kl 12 och älska in det nya året! 2007 är så mitt år!












kanske blir en farlig natt vem vet? (INTERNT INTERNT INTERNT INTERNT)






ps. gunnar nilsson. du e kung.

juldagspartyhets.

fy fan va bakis jag är.

de e kul med alla dessa suparhelger som tydligen alla vet om är suparhelger, men inte jag. som juldagen. i sjutton långa år har jag aldrig hört ett knyst om att juldagen är nån slags partydag. men helt plötsligt har det alltid vart det och alla vet om det ..fest skulle det bli!

drog till treat me kaxen, barsken, anjo, mattan å soffi. de va jättefullt å jättemycke coronakopiaöl med dubbellime å skitsnack om eastcut, livet, monuetta å paljettklänning, som ett förkrök ska va. trevligt.
taxi till cafét (märk väl hur jag slänger mig med vana uttryck som cafét(café opera))(har aldrig vart där förut) där schteksoffi hade bokat bord, in kom en hink med sprit och jag drack som om det inte fanns någon morgondag. vilket det iof var sant just då. för ja e så JÄVLA HÄR OCH NU! men lyckades kanske hiva i mig en aning mycke va, spydde på toan, gick å rökte och när ja kom in så kom en vaktjävel å såg på mig. jag vinglade och sluddrade nåt om att ja inte alls var full. tyvärr trodde han inte på mig den fittan så ja blev utslängd. HA.

väl utanför köpte jag två french å började gå mot tekniska. den här delen av kvällen är lite vag i minnet, lätt dimmig skulle man kunna säga. kommer ihåg att ja fylleringde gumpan utanför humlegården, vinglade in i ett äldre par och mådde dåligt. väl framme vid tekniska så roade jag mig i 20 minuter med att ta hissen ner, trycka på upp å sen ta rulltrappan upp, hissen ner, trycka på upp, ta rulltrappan upp och sen ta hissen ner, trycka på upp.. ja ni fattar. sjukt kul var det. men ja hann inte längre än till danderyds sjukhus då min trofasta och plikttrogne väl jennt ringer för att upplysa mig om att jag ska in till stan och gå på spybar med henne.

här kom kvällens stora vändning, från att ha blivit utslängd, dräggfull, spottad på av samhället, vinglat ensam hem genom stadens dunkla gatubelysning så var jag så gott som plakatfull och halvt död vid denna tidpunkt. men på nåt sätt fick ja powerup, som mario när han fixar svampen typ. ja fick superenergi, blev på topp igen, tog en taxi till stureplan (taxichaffören fick 27 dricks i julklapp av mig, för han hade inte fått nåra) å gick lös bland kulturnissar med hänglsen, snelugg och stora glasögon! helt sanslöst pretto ställe, men dom spela bra musik å de va trevliga vänner. halv 6 ragla ja å jennt hem längs strandvägen, skrek om kukar, snacka götlaborska och snodde en jävla gran utanför en mäklarfirma. granen döpte vi till pamela. sen däcka ja rätt friskt.








inga fler utekvällar på den närmast tiden. måste råna en bank eller nåt i så fall.






uppdatering: eller för att sammanfatta med den dräpande genomskådande kommentaren från nån okänd person: låter som en typisk kväll för en liten 18-åring på grönbete.


brorsan




haha brorsan var just förbi på snabbvisit å fixa lite julegåvor och snacka skit. pappa fick skönaste presenten, en typ citatbok som han själv gjort med citat från han själv, kompisar, saker han hört å allmänt här och var. bästa var ett från hans flickvän, riktat mot honom:




men du väljer dina krig, det gör inte jag.
för mig är allt krig.




fantastiskt sagt.






PS JA HATAR DET HÄR JÄVLA ORDREDIGERINGSBAJSPROGRAMMET SOM BLOCKFUCKINSOFT ANJÄVLAVÄNDER FÖR DET ÄR BARA JÄVLASKITBUGGAR Å NU BLIR ALLT JA FUCKING SKRIVER I JÄVLA MITTEN!!!!!!!






ps två. ja fick två bilder på mig som han förstorat upp å ramat in.
ja e rockstjärna. ha. de e inte du.

dessa.


julefuckingfrid.

julen blir kortare å kortare. men ändå på nåt sätt bättre och bättre..

från att vara 6 år och tagga från oktober då julen verkligen var magisk och något speciellt så gick jag in i 14-16 års ålderns tre hatjular då jag bestört märkte att julafton bara är en jävla dag som vilken annan, för jag förväntade mig att allt juligt bara skulle komma automatiskt! jag väntade på samma känsla som alla år innan, men med tre års julaftonstragedi i ryggsäcken gick jag förra året in i nån ny slags julkänsla.

å i år blommade den ut för första gången, fy helvete vad jag älskar julen! men numera genom mer vuxna kritierier, jag får spendera en hel helg med min familj som jag knappt träffar annars, jag får äta ton me go mat utan att känna mig som ett fetto, alla bjuder på sprit å öl hit å dit och framförallt är alla så glada. det är faktist fantastiskt. även om ja trodde att skiljsmässan var nära när päronen drog av sitt årliga dan-innan-julaftonsgräl så blev allt skitmysigt. jag lyckades även genomlida massa jävla skitpresenter och är ändå nöjd!! (två rockyalbum (ett som jag redan har och specifikt bett dem att inte köpa), obligatoriska strumpor, två kevin baconfilmer (out of the blue), ett skärp (jättefint men lite fel, ska byta), ett par kosshörlurar å ett par bindningar till mina nya skidor).

sen har jag upptäckt en ny förmåga hos mig själv! att rimma!! de e sjukt kul! min far är julfacist, allt ska vara som det alltid vart och alltid ska vara. han julrimmar alltid och har förgäves försökt föra detta arv vidare, med misslyckat resultat tills iår!

några exempel:

om jag kunde skulle jag ge dig en hel planet!
eller ett hav fullt av lussebullesmet.
men jag hoppas att du kan dig nöja
även med en fin fin .......


eller till min lillasyster efter jag lyckats tappa bort hennes present:

även om jag lyckats försnilla din present
hindrar det mig inte från att sätta något på pränt!
detta budskap hoppas jag att du aldrig glömma ska:
jag kommer älska dig fram till min sista da!

eller det här till ninjo (OM DU LÄSER SÅ LÄS FÖR FAN INTE DET HÄR FÖR DU SKA FÅ DEN NÄR DU KOMMER HEM FRÅN THAILAND!)

du vet att jag tycker du är världens finaste flicka,
ibland så vacker att jag nästan får hicka!
men jag hoppas ändå att lite av åskådarnas sus
orsakas av denna ......

jag ska fan starta en proffisionell karriär som rimmare!

sen började jag en ny grej i år som jag tror jag ska göra varje år, för det var grymt mysigt, midnattsmässa. anjo skulle dit så ja tänkte att jag hänger på.. barsken å mattan hade tydligen nån tradition. det va grymt! ska göra det varje jul, vart jag än kommer i världen! ne nu ska ja mingla. pussar











ps. ja rökte I/PÅ/INNUTI roslagsbanan i onsdags. X på göra listan.

k-fjäll





vricka foten på skolavslutningsdan.. hundraarton rutor. fan det här suger ju.

längtar till k.fjäll.





k-fjäll






längst bak i feta taxin. jao.




heyho



liten värld.

ni vet känslan av att slumpen bara leker med en och att de e en liten jävla värld man bor i egentligen? inte? nehe. jag har haft en helg fylld av såna upplevelser.

de började i fredags. efter vi käkat pasta å druckit folköl hemma hos hannes, tagit en sväng förbi k15 skulle vi till kvällens mål, en fest på odenplan hos hannes polare. vi hade tillome köpt en gosekanin som hette filip till henne. det första som händer när vi kommit dit och jag ska hälsa på värdinnan för kvällen är att hon ser på mig med stora ögon och därefter utbrister: MEN DE E JU DU JU!! jag fattade ingenting.

för typ två veckor sen så satt jag på ett cafe och utövade min nya favoritsysselsättning, döda tid. inte en chans att jag om jag slutar tre och ska va i stan sju åker hem, är hemma en timme å sen åker in till stan igen. så jag satt på cafet och dödade tid, läste nya transition, drack kaffe å va lite nöjd. jag tittade lite över lokalen och sen en så jävla söt tjej som satt med sin kompis och garvade. helt plötsligt så vände hon blicken mot mig och log typ, sen titta båda bort lite generat. men vi satt ändå och sneglade på varandra lite då och då, lite omedvetet så. aja, jag skulle gå men när jag passerade kassan så tänkte ja att.. va fan jag gör det. jag bad om penna och papper, skrev ned mitt telefonnr och namn på en lapp gick fram till henne och hennes kompis och la den otroligt makalöst charmiga för att inte säga direkt sexiga kommentaren:

-du, ja vet att det här är lite omodernt, men ja tycker du e sjukt snygg åå ... ja du kan väl höra av dig om du har lust? tja.

sen vände jag mig om, tittade inte tillbaka och gick därifrån och tänkte egentligen inte så mycket mer på det efter ett par dagar. (för allas försäkran, detta är ingenting jag gör speciellt ofta, om jag ska vara ärlig så har jag faktist aldrig gjort det förut)

iaf, värdinnan för fredagens fest (som nu fått kaninen filip) var då denna kompis till tjejen. och tjejen var där. och hon fick fnatt och vi hade sjukt kul och garvade som fan åt allt och var övertygade i ölens fylletankar att det här var det sjukaste vi vart med om. hon hade pojkvän och hennes kompis då (kvällens värdinna, hon med kaninen) hade övertalat henne om att inte ringa pga. pojkvännen. hon själv ville ringa och hade tänkt höra av sig för hon tyckte att om ja var så modig måste man väl iaf höra av sig.
dessutom hade jag träffat henne en gång till för ettochetthalvt år sen på centralen när ja skulle till malmö. allt var bara skumt och världen var liten. ps. jag tror vi ska fika nån dag.



helgens andra varför-är-världen-mindre-än-min-bakficka-för-händelse är alldeles nyss. jag var på julglögg hos min moster och hela släkten var samlad. de va glögg och pepparkakor, och alla mostrar och morbröder och kusiner och tjafs. min mamma är näst äldst i en syskonskara på nio st totalt och den absolut coolaste är den yngsta, eva, som e designer och allmänt häftig. hon har med sig sin nya pojkvän, och vi sitter och snackar lite strött om mode och sen kommer vi in på eftergymnasiala planer och han säger att han kom in på di och ville bli skådespelare, men gick på handels istället.
-har du ångrat dig? frågar jag.
-nej, inte direkt.
-var det lika svårt att komma in på handels då som nu?
-ja, jag hade ju 5.0 då och det var intagningen. men min dotter funderar på att gå där.
-jaså, hur gammal är hon då?
-18 år och går i vrg djursholm just nu.
-där känner ja lite folk, vad heter hon?
-amanda gumpert.
helt plötsligt så kommer jag på att jag har träffat mannen i fråga en gång tidigare då jag efter en sväng runt stockholms ölställen mött upp amanda för att sova hemma hos henne, och träffar amandas pappa på morgonen yrvaken, bakis och i bara kalsonger. ett möte som jag inte vill komma ihåg, och ett möte som jag framförallt vill att han inte skall komma ihåg och framför allt annat inte just nu.
-jaaaaha, men henne känner ju jag! och lingheim, å fiffi å lisa å matilda å alla dom! försöker jag med iaf och hoppas att han inte ska komma ihåg mig.
-jaha juste, hela gänget då. haha.
NU så tycker min mor att det är lägligt att lägga sig i diskussionen.
-men är det den amanda som du sov hos för ett par veckor sen? utbrister den jävla idioten.
-ja men juste, jag tyckte jag kände igen dig! va kul... svarar amandas pappa lite tryckt.
en pinsam tystnad följer.











ps. for the record så blev ja och amandas pappa kompisar sen, vi pratade öststatspolitik och ekonomi och andra vinners när det gäller att charma föräldrar. ingen skada skedd. men jag och amanda har nästan blivit släkt. hehe.

julhysteri.

hela veckan har jag gått och tänkt på massa saker som ja ska blogga om, om bullarna på saturnus, om trångsynta människor på drottninggatan, om luciafirande å fittiga kompisar. men de har liksom inte hänt. de här var en sådan utpåglidvecka. för er som aldrig har haft en utpåglidvecka kan jag berätta att en utpåglidvecka är en vecka då man gör lite för mycket av saker som märks påtagligt dagen efter i form av muskelvärk, illamående, huvudvärk, gasig mage och en lätt dimmig framsyn. jag har helt enkelt supit skallen av mig i tisdags, i torsdags, i fredags och igår för att smälla på det hela ännu mer. och jag som brukar se tillbaka på mina sorglösa kvällar  och nätter i åttan och nian då jag oskuldsfull som en nyfödd fågel kunde springa på norrorts villagator full som ett svin både fredag och lördag utan besvär. nu när jag blivit lastgammal (snart nitton år) så är det med möda som jag tar mig ut åtmistone en kväll i veckan, två i rad är helt uteslutet. och helst ska det vara bekvämt. kanske sista tåget hem, för bussen är så jobbig.

MEN NU NI! UNGDOMENS DAGAR ÄR TILLBAKA! 3 dar i rad sådär på måfå de e inte fy skam inte, nene. så alla ni jävla fjortisar där ute! JAG ÄR NÅT ATT RÄKNA MED IGEN!!

annars har jag samlat ovanligt mycket vuxen poäng på sistone, jag har köpt massa fina genomtänkta julklappar istället för att bränna en skiva till allt och alla. jag har köpt skjorta och slips (HELT FRIVILLIGT) och lärt mig knyta den också (winslor knut, mmm) sen har jag även införskaffat en john smeadly tröja, det är så att säga en livstidsinvestering. sviindyr. men mest av allt är att jag har skickat in en ansökan till en högskola, för mig är det enorma vuxenpoäng. iof var det göteborgs scenskola, jag kommer nog inte komma in, och jag tror det vore helt jävla askul om jag gjorde det men ändå! högskola sägs i samma andetag som mogen vuxen ung man. kanske inte alltid men för de mesta.

nu ska ja på julglögg. jag är bakis, and i love it!!!

bild kavalkad, olle å alcazar.

bak
suddbaandlookhugohenrik rodd74390-9074390-89

antingen eller




ja gillar verkligen att anders wendin nyligen fick antingen eller frågan:

moneybrother eller monster


å så svarade han monster!!
snälla reunion, bara en gång, ja skulle suga av fredrik reinfeldt för dom biljetterna!

russkij





russkij

saknar ryssland asfett!


spelning










SPELNING
BEYOND RETRO ÅSÖGATAN 144 SÖNDAG 3/13 KL 15.00















 kolla även in new decade som spelar där på söndag om en vecka.