jobbigtjobb







frågan är ju helt klart vad man föredrar och varför. här är frågan:

hellre att jobbet är tokstressigt än att det inte händer nånting?





eftersom jag är en rätt slö snubbe i grund och botten så borde jag nog säga när det inte händer nånting. MEN DET ÄR JU SÅ TRÅKIGT. idag har jag:

vaknat hos tora, rödvinstung och klibb-i-gommen-bakis.
snoozar.
bästämmer mig för att komma lite sent. till jobbet. där ingen är. som kan se att jag kommer sent. så det spelar ingen roll.
pressar mig sakta upp och går till bussen. tora å mirre sov som stockar och jag ville nog mörda dom.
väntade jättejättelänge på vikdalsvägens busshållplats som inte är söt i mulet måndagsväder.
kom till jobbet.
kollar mailen.
kollar facebook.
kollar på familyguy.
youtubar lite.
www.123spill.co.no
käkar en knäckemacka med kalkon.
dricker ett glas vatten.
går på toa å läser aftonbladets söndagsbilaga.
fryser.
öppnar 4 bilder och jobbar på dom en timme.
blir livrädd då det ljuder ett sagan om ringen vrål utanför fönstrena och nån öppnade himlen över södra stockholm.
går ut och tar en cigg, smsar, tittar på alla människor som springer runt i panik i hällregnet. postsnubben var asarg och slängde en bunt blöta tidningar på marken med ett brak.
sitter kvar ett tag till och hänger.
går och plockar en delizie på italienarn och går tillbaka till studion.
sätter micron på 3 minuter.
facebookar.
kollar mailen.
lyssnar på lasse winnerbäcks sommarprogram.
käkar.
städar lite i skrubben.
undrar om nån förstår hur dåligt min mage mår.
garvar, christian skickar ett roligt sms: jag monterar verkligen en monter.
öppnar åt ett bud som gått fel.
anna kommer hit och ska städa inför fest imorrn.
anna för över pengar till mig.
jag är rik och funderar på saker jag kan köpa med min nya förmögenhet på 4000 kr som jag inte kan komma åt.
imponeras av mig själv för att jag skaffat ett företagskonto, bussiness mastercard och bankgiro.
jobbar lite mer med bilderna.
tänker på saker jag skulle kunna göra istället för att sitta här och häcka.
har ungefär så roligt att jag sitter och skriver ner i detalj vad jag gjort under dagen.

nu ska jag ringa till new york. för att jag är häftig.











ja goddag






hallå..
ja direktör zachrisson här.
ja hejsan hejsan. länge sen.
de e ju mycket att göra som vanligt men men.. du?
trevligt trevligt.
ja det måste vi verkligen göra om. hur mår frun?
haha ja jo jag känner igen det där, men vad man gör man inte. ligga får man ju iaf! HAHAHAHAHAHA
ne men det ska vi nog kunna ordna. jo du kan maila så kan vi göra en lunch nästa vecka.
ja ett fantastiskt sushihak precis runt hörnet. det var ju det där med fakturan då.
justejuste.
jaa.. omgående helst.
..
du har väl mitt bankgironr? klassiskt.
jättebra.
braaa.. då hörs vi då.
jappjapp.
hejhej.






det är konstigt att man säger allting dubbelt när man ska vara kallt trevlig.
hejhej.
jappjapp.
okejokej.
yesyes.
trevligttrevligt.
jaja.
hejsanhejsan.
santsant.
bajsbajs.










































































alex:





visst.











hannes fuckin martin




















lång tajm no sii



ja. va fan har man gjort som är värt nånting. tävlat med micke om vem som har störst snopp, det är en metafor, vi har inte stått och mätt med mätsticka och laserprecition men mest bildligt talat vem som har störst snopp. det är kul.

och igår blev jag djupt förnärmad av en medelålders mustashklädd man med brytning som helt otippat stoppade mig på fridhemsgatan med den enkla frågan:

-urrsäckta.. vet dy varrt närmaste sexbutik liigger?
-ursäktavavaddåförnågot?
-närrmaste sexbutik.. köpa filmer å leksaker?
-ööhmööhm.. öö.. javenne.. öö.. ursäktahejdå.

jag hade ju lust att lappa till honom med min mäktiga skatepunkhöger å skrika att jag inte är nån snuskgubbe å aldrig köpt en slitz ens bara för att han tog för givet att jag hade stenkoll på fridhemsplans utbud av porrbutiker, erotiska gubbrörelser och annat snusk.
men svensk och broskfisk som jag är så sa jag nej ursäkta och gick snabbt därifrån.

frågan är ju vad man ger för vibbar.














annars tar ja kort på snygga brudar å raukar. solong kalsong.




































svarvargatan 10




kungsholmsstrand är mysigt. kastruller är dyra.




det var ungefär det jag hade att säga om livet just nu.


puss/h