dagens musiktips!



och i henrik wallins ära så börjar vi med lite härlig festivalpop: i'm from barcelona - glasses

och sen kan vi fortsätta i festivalpopens svallvågor med en lysande cover: montt mardié - come on eileen!

och sedan slå ett slag för att det fortfarande görs med hjärtat: candi staton - that's how strong my love is

och för att det finns folk som sjunger med hjärtat: lauren hill - the misseducation of lauren hill

och för att folk sjunger så hjärtat stannar: erykah badu - green eyes (12sekunders tonen)

och för att det går att göra underbara covers på fleetwood mac: anna ternheim - little lies

och för att det finns långa titlar: hello saferide - if i don't write this song, someone i love will die

och för jag tror att han har skrivit en av de bästa låtarna: bruce springsteen - thunder road (live)

och för att det inte går att stå still: the pharacyde - oh shit


åre 2006 stora flax.


min trasa.

av folk man lär känna här och var finns det några man liksom hakar upp lite me och hänger, några man fastnar för på riktigt, sen finns det fan vissa som man superlimmas ihop med och växer fast i.

jag har min bästa bästa bästa bästa vän som är i frankrike just nu och vi är såna som har växt fast i varandra. det är svårt att säga hur var och varför, vi är väl inte så speciellt lika, eller olika? varför just henne liksom?

det vet jag inte men jag vet att det kan vara för att hon e henke-professor. hon kan allt om mig, hon kan titta på mig i två sekunder och berätta hur jag mår, vad jag tänker på och vad jag vill. hon vet alltid vad jag borde göra, hon vet alltid hur jag ska vara och hon förstår alltid mig.

sen hon drog i höstas har livet liksom blivit jävligt annurlunda, det finns ingen andra halva att stödja sig mot. det finns ingen som jag verkligen skulle ge mitt liv till om det krisade. kanske det är därför som hela året vart kaos?

om du läser det här så saknar jag arslet av mig, de finns ingen annan i världen som kan ta din plats, i alla fall inte i min värld. 

du e fanimej bäst.

en regnig dag.

idag har vart en sån dag som liksom flög iväg för man gjorde så mycket saker som inte märktes att det tog sån tid att man inte märkte vart tiden tog vägen, typ.

jag har iaf levt dagen på ulriksdals slottsteater, confidencen, där jag agerat som den mycket elake och försmädlige karaktären Don Fernan Gomez, eller Storkommendören, i pjäsen Fårakällan.



DET ÄR FAN HELT JÄVLA FANTASTISKT ATT FÅ VA LITE ELAK!!

 man är ju liksom aldrig det annars riktigt.




pjäsen handlar kort om att jag går runt och ser jävligt elak ut och terroriserar en hel stad och våldtar alla tjejer och är maktgalen. jag har kläder som ser ut som tapeter och smink som gör att jag ser ut som ett spöke ungefär. de e fan helt jävla sjukt kul.








hela dagens behållning var när min mamma kom och hämtade mig i sportbil och vi drog till en disputationmiddag för min plastmoster (hon e stencool, har vart svensk mästare i fäktning och har ju vid 28 års ålder blivit doktor i partikelfysik) och fy fan vad ja och mamma dansade! de e inte ofta man får dansa med sin mamma men hon var sanslöst på g. så mitt råd till alla är att ta med er mamma ut och dansa!

e man från waxholm så.

e man från waxholm så.

har alltid hört att waxholmarna är lite egna. efter ett par besök på skarpö så kan man få det jävligt bekräftat.

hylla manfred, hertig av skarpö.





bilden visar tyvärr christian, en vilsen resaröbo.




kolla dessutom in
swift monkey shot - to fight tonight

anteckningar om henne

jag hittade en gammal anteckningsbok (en sån liten svart med rött i kanterna på bladen) på tunnelbanan idag. den bidrog till en typ megaflash, en sån där tiden verkligen stannar på riktigt för den var identisk med en som jag skrev i på en bussresa (jag var pruttfull) nånstans i nacka när jag var destruktivt tokkär i en tjej.. men den här var helt sönder och jävligt sliten. det var bara skrivet fyra fem sidor och det hade fanimej lika gärna kunna ha vart jag som skrivit dom just då på den bussen. men i den här så stod det:

jag tänker att du är allt men jag vågar nog inte berätta. jag vill inte hamna i spår och göra saker med skallen, snälla låt mig använda mitt hjärta för det är det som vi två gör bäst. du blir större och viktigare för varje sekund jag träffar dig, ditt mod att orka och inte ge upp. det är klart att du tvekar ibland, men tveka aldrig på mig. vi letar oss in i varandra på konstiga vägar och sätt.
ibland blir jag rädd för jag vet inte hur jag ska göra. du är en drlm som man inte vågar tro på. jag är rädd för vad du kan få mig att göra, när jag är med dig känns allt så bra och så på riktigt att det blir overkligt, det känns för bra. men det är nog det jag vill också, att det ska kännas overkligt bra. och när sa så kändes det så stort, typ som en bekräftelse. när jag såg dig ledsen idag så vågade jag inte röra dig. det kändes som att du skulle sprängas eller dö eller brytas eller som jag skulle få en gigantisk stöt av något slag.
men som jag.. jag vet att jag inte gjort någonting lätt för dig, ibland känns det som att det enda jag har gjort är att förstöra. att jag brutit sönder dig i små små bitar som jag försöker bära på fel sätt, sen sätter jag ihop dom fel och tappar en bit eller råkar ha sönder något för jag klämmer för hårt.
JAG VILL INTE ATT DET SKA HÄNDA.
du kommer att räcka till, jag känner för starkt. vi är otroligt lika, vi spelar spel och roller. jag är häftiga killen som har allt, älskar allt och vill inte ändra något. men mina önskelistor är alltid fulla, jag jagar alltid, jag leter efter en


sen var det liksom slut. jag vill veta vad som hände sen efter det där. det känns som det var ett brev som liksom inte kom fram. ska sätta upp några lappar i mörby tror jag, det här brevet ska komma fram!

blogg.

SÅ SITTER MAN DÄR.

undrar om jag också kommer att tokfastna för bloggeriet och sitta varje dag och dela allt jag är och har och demonsterande stå utanför stadshuset och kräva att dom skall sänka momsen på bredband?

om jag skall vara helt ärlig så vet jag inte, jag skulle säkert hunna skriva något intressant. men vem fan vet?

ändå så var det min tokfina vän amanda (the one and only) som en stillsam dag på östergårds var i taket för hon hade startat en blogg och tyckte verkligen att jag också skulle börja, det var inget jag tänkte speciellt på just då. men hon är ganska bra på att övertala människor den där filuren.


så dagen till ära så har jag startat och börjar lära mig.



dagens iaktagelser:


  • om man är med christian kan man bli askär i nån på fem minuter och sen totaldö när man får reda på att hon haft pojkvän i två år. jag gråter fan fortfarande. (soundtrack: damien rice - cold water)
  • cigaretter tar slut mycket snabbare än man tror. hur gärna man än vill. (soundtrack: david bowie - rock n roll suicide)
  • 8 billys pizzor är inte tillräckligt nånstans. (soundtrack: daft punk - techno logic)

 
mandie


mandiebus