tryck





vem och var slängde nån en slägga i skallen på mig?











AÖÖ




jag tror jag har feber.. drömmar.

påse





tåg chill fruängen.. ..

se upp för dörrrarna.. dörrrarna sprängs.






JAG ÄR RÖRANDE







"...the Swedish entry with an echo of Tarantino in the direction, was a highly accomplished little film which wouldn't have looked out of place stretched to feature length. A wonderfully simple study of the relationship between estranged father and son, the acting was subtle and moving and the premise of the film struck an appropriate balance of exploring the emotional complexity behind simple situations."

fadderbarn




den här veckan har vart en av de där veckorna som man nästan inte kommer ihåg när den började.






och avslutas med att komma hem till en tom och ostädad lägenhet efter att ha jobbat en hel dag och man kan nog knappast känna sig mer sådär lagom ensam. typ som roland i torsk på tallin. lite så känner jag mig. fast jag lagar inte mat till mig själv. jag är inte hungrig. henrik inte hungrig. henrik blir väldigt sällan hungrig. om jag vore indian skulle mina indiannamn vara springande stoet, kaosade molnet eller kamelen. för kameler käkar sällan. käkar dom väldigt mycket ett tag. sen käkar dom ingenting. är det nyttigt? jag vet inte. fråga dr phil. han verkar vara mannen med svar på det mesta. det vore så kul om han typ.. skilde sig eller nåt. han sitter i en fotölj, tror jag, och berättar för alla människor hur dom ska lösa sina problem och så gråter dom flesta, tror jag, och kramar om varandra och lever lyckligt ever after

va fan ÄR det här för dynga som shuffelwinamp ploppar upp?
såja hidden cameras. nej.. ane brun. fan. aja. de blir fett..

nej ja orkar inte med sånt här ensam hemma på en söndag när det är snöstorm ute.
bowie.. lagom.

ööhm.. vart fan va ja..
juste.. alltså det skulle ju vara så sjukt kul om han verkligen typ















äh. tora ringde. jag orkar inte skriva klart. puss

spaning




det här går ut till alla mina homies som diggar spanarna på p1. tora ta tag i farsan.


veckans spaning:

jag har observerat en sak om överklassmode. stockholms och antagligen hela landets bräts har en tendens att plocka upp små modeatteraljer från dom absolut minsta av subkulturer, kanske de lite större, men de plockar oftast upp saker som från första början var så oklass som det gick att bli.

exempel:
bandana var himmlans inne för några år sedan, kommer från början från rockkulturen. typ axl rose, väldigt obrät.
trasiga ljusa jeans är från samma era, väldigt obrät.
we var inne i olika brätkretsar, från början ett litet svenskt skatemärke,  väldigt obrät.
converse gick verkligen hem ett tag, från början basketskor men blev sedan punkens stora accessoar, väldigt obrät.
oljerock. det har väl egentligen varit en överklass-symbol länge, men för de allra flesta är oljerock något man bär på fiskebåtar, landet, oflashiga miljöer, väldigt obrät.
dogtags, från början är det arméns påhitt. obrät.
canada goose, från början var det bara de få olyckliga människor som fick för sig att knata till nordpolen och tillbaka som  skaffade sig en canada goose, väldigt obrät att knata genom alaska.
fjällräven, är det största skogsmullevarumärket i världen, alltså väldigt obrät.


listan kan göras lång. men nu har jag gjort min spaning. om fem år kommer folk knata runt med emofrilla, gröna gummistövlar och snickarbrallor på stureplan, sanna mina ord.