synd och skam









för tydligen gör man val. och sen går det inte att ändra sig. vilken vettig människa som helst förstår ju att man inte kan ändra på sig! gillar man mellanmjölk, ja då gillar man ju mellanmjölk eller hur? man byter ju inte till lättmjölk hux flux. gillar man lasse stefans så visar man ju inte sitt intresse för per oskars helt plötsligt? jag är ju utbildad revisor, inte går jag och blir rockstjärna inte? nej nej. jag gör mitt val och jag kan inte ändra mig, det förstår vem som helst. ja menar, är man mördare så är man ju mördare. det går inte att ändra på. mördare dom mördar människor hela livet. det är det enda dom gör! hela dagarna! dom springer runt från morgon till kväll och mördar mördar mördar. först kliver dom upp ur sängen och så mördar dom sin katt, sen äter dom frukost och mördar en bra poplåt på radion, sen kliver dom på bussen mördar alla små barn och mammor och gamla tanter och busschaffören på vägen till deras mördarjobb eller var dom nu jobbar, där går dom runt och mördar en hel bunt människor. dom sticker knivar i snabbköpskassörskor, skjuter  lite försäljare, lägger krokben på tunnelbanan för fjortisar som springer så dom hamnar på elrälsen och blir alldeles elektrifierade! de e va mördare gör. dom ändrar sig aldrig. det finns ingen som helst chans att dom hamnat fel nånstans, nån gång när de var alldeles för unga för att ha moral och etik och alldeles för svaga för att stå emot ett grupptryck från de enda människor som nånsin sett mördarn som en person, en del i gänget. de enda som nånsin gav en extra handklapp på ryggen. om de vill att ja ska sparka lite på nån snubbe så gör jag väl det. eller att de kan växa upp, se vad de åstakommit i livet och ändra sig. se misstag. och försöka gottgöra. ändra sig så till den grad att de gör allt för att åstakomma det motsatta, att rädda liv. men märker att det inte spelar nån roll, för i det här avlånga landet så får man inte ändra sig. det är tur det. hur skulle det se ut? pah.









jag skäms över mitt hemland idag.








Kommentarer
Postat av: Anonym

sometimes, i miss you

2008-01-25 @ 15:52:14
Postat av: blivande Nya zeelänadre

de är därför man flyttar till nya zeeland...

2008-01-27 @ 23:27:30
Postat av: Anonym

ibland blir man kär...
varför kan man inte ändra på det

2008-03-20 @ 15:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback