tänkte kanske













jag tänkte kanske att jag skulle skriva nåt långt och förnuftigt om saker och ting och tillvaron.


sen kom jag på att jag har sovit typ två timmar per natt den senaste en och en halv veckan och att jag nu har guldläge att krypa ner i sängen med mina apartmentpants och skita i världen ett tag. så jag citerar ett fantastiskt meddelande från sw:





tänkte att det här var något sånt som är helt fantastiskt och som inte så många människor skulle orka bry sig om att tycka det om men du gör det kanske.

"I ett av sina arbeten citerar Foucault en klassificering som den argentinske författaren Borges påstår sig ha hämtat från en viss kinesisk encyclopedi. Denna delar in djuren i:

sådana som tillhör kejsaren
de som är balsamerade
de tama
spädgrisar
sirener
sagodjur
bortsprungna hundar
sådana som är uppräknade i denna klassificering
ursinniga
otaliga
tecknade med en mycket fin kamelhårspensel
etcetera
sådana som just slagit sönder vattenkannan
sådana som på långt håll ser ut som flugor"


och det är ju fanimej hysteriskt kul.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback