tågterror






satt på tåget på väg hem, halvslummrade, lyssnade på jakob hellman, tänkte på tösen jag drack öl med dagen innan, på nya jobbet, på om man skulle skaffa lägenhet, på att jag var pank, på att en kille som satt några stolar fram var jäääävligt stor och hade hjältehaka, en sån haka vill jag också ha, fan. oh vilket bra rim han fick till där hellman, natten är vacker och månen är full, och du är som natten och jag är som månen. snyggt. eller det rimmade inte. men ett typ-nästan-rim. ska kanske slänga iväg ett sms till nån, undrar om micke har snackat med c än. fy fan va segt. fan att ja inte löste hela korsordet, måste öva. ska kanske sitta och plugga i ordböcker, en bokstav om månaden, lite varje dag. sen blir högskoleprovet lätt som en plätt. shit va mysigt det var igår. undrar om han där framme är bög, de vore coolt med en bög som såg så snuskigt maskulin ut.. fan va hungrig jag är. undrar om det finns nån mat hemma.. kanske ska blogga om att vara kickbakis. känner mig så jävla tom efter i lördags, de va så sjukt kul. konstigt att man kan känna sig ensam ibland me så många polare. ... ... ÅÅ ja orkar inte med det här tåget längre. de tar sån lång tid.. undrar vad som... PANG! DUNS! eiiiiiiiiiiiiiiii.... puuuuff.




tåget skakade till och tvärstannade.



sen stod vi där.


"schhtzzx... ehm, det har hänt en olycka. vi måste stanna här ett tag och invänta.. ehm. click"




10 sek.

-förstod nån vad som hände?
-ne, de skaka till.
-men såg du nåt?
-nej...


10 min.

brandbilar och ambulanser och poliser och blåljus i allmänhet kommer farande och börjar böka utanför tåget. inget svar.


15 min.


-aa nee.. vi står stilla här. de e så jäävla segt de e typ nån som har hoppat framför tåget. aa ja VET.. så jäävla hemst typ. men de e sjukt kallt. å ja e röksugen. asså sitter du kvar i berga eller?
vi har fan suttit en kvart nu va tar sån tid?


30 min.

killen med hjältehakan plockar fram en gitarr och börjar lira. två medelålders män från mellanöstern börjar prata högt. tjejen bredvid ringer till sin mamma och ber henne fixa mat. fjortisgänget från göteborg börjar ringa sina vänner och förklara vad dom köpt idag. bergabruden är röksugen.




45 min.

en brandman kommer in och berättar att en kvinna blivit påkörd och att det kommer en buss.




1timme och 10 min.

killen med hjältehakan plockar bort gitarren. två medelålders män från mellanöstern har tystnat. tjejen bredvid ringer till sin mamma och berättar att hon fortfarande är hungrig. fjortisgänget från göteborg börjar testa ringsignaler. bergabruden är röksugen.



1timme och 30 min.

vi blir avsläppta och infösta på en buss. bergabruden röker.










och jag satt ovanligt tyst, stängde av hellman, och lyssnade på människor. det var som vi alla satt på en nedsläckt roslagsbanevagn och väntade ut döden på nåt sätt. jag funderade på hjältehakor och tjugo meter ifrån mig tog en annan människa sitt liv.

undrar vilka tankar hon tänkte.







Kommentarer
Postat av: A

obehagligt.

Postat av: Headbang

Tragiskt inlägg, men shit, "hjältehakan" var ju ändå bäst. :D

2008-02-21 @ 23:52:59
URL: http://headbang.webblogg.se
Postat av: fanny

Bra skrivet, väldigt bra. Tänkvärt.

2008-02-25 @ 14:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback