långåtrång




lättlurade är korkade. det är fel och fult att vara lättlurad.

fy faaan va lättlurad du är! hur fan kunde du gå på det?
JA MENAR det finns tillochmed en hel jävla dag som bara finns till för att hacka på oss lättlurade, sen sjunga fåniga rams-sånger om det.

jag ställer mig upp och gör ett val! jag träcker upp min hand, knyter den och långfingrar alla som säger nåt annat. jag står för att jag är sjukt lättlurad, är en naiv jävel som blåögd vandrar genom livet.

man anses tydligen som korkad om kman inte kan vara kritisk, om man sväljer allt med hull och hår och litar blint på människor, för face it pucko, människan är korrupt och idiot.

men jag tror inte på det, jag tror man kan göa ett val, jag har valt att tro på människans goda sidor. jag tror att det finns en liten ernst kirchsteiger i alla av oss som bara vill ut och titta på folk med snälla ögon, ha nån tysk technofrisyr och snickra ihop hyllor. jag blir hellre besviken då och då än att gå omkring och vara besviken jämt och ständigt. jag vill aldrig bli misstänksam.



(ett efter två öl tilllägg från min nya bloggassistent sara wilhelmsson, välkommen)
Ps. Jag vet en som gör alla bra val. Det kan vara så att det inte finns några bra val kvar att välja till er andra.


bra wrap smulan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback