harrysallygrejen




kan egentligen en kille å tjej vara vänner, bara vänner och inget annat?



så är det. jag tror inte, jag vet.

jag har en polare som jag diskuterat detta med till förbannelse, han påstår att alla "tjejkompisar" egentligen bara är misslyckade ragg, att man långt och djupt inne vill sätta på dem, även om man intalar sig att man bara är kompisar.
och visst är det så.. ibland. att man har en tjejpolare som man vet att man egentligen vill bli kär i, att man egentligen vill ha sex med, att man egentligen inte alls bara vill vara polare med utan mycket mer, men att man bara trycker undan det. sen när det kommer fram så blir det kaos, man kan inte ses, man kan inte prata längre och man kan inte vara på nåt annat sätt. det har nog hänt alla nån gång.

men att utesluta att man bara kan vara vänner är att se det så jävla svart och vitt. jag är bra kompis med alla mina gamla flickvänner, just av anledningen att jag för det första var kompis med dom, sen kom resten. klart jag var kär i dom, klart vi hade sex, men jag skulle aldrig vart ihop med dem om jag inte vart kompis med dom. om man då bara plockar bort hela kärlekhånglasexbiten så är man ju bara polare. eller bara och bara.

häromdagen blev ja väckt av sirpi, hon skulle hämta nån påse och vår dörr stod öppen som vanligt å så käka vi frukost och snacka skit och jag kom på mig själv att jag verkligen trivdes med att sitta och prata med henne. varför ? för vi e polare för det första.

de där blev nån slags utsvävning av nåt slag, men det finns väl tusen och en bevis på man vara polare med en tjej utan att man vill något mer. mina absolut närmaste vänner är tjejer, människor som jag inte har nån tanke på att nuppa. en av dom var jag iof på g med ett tag, det gick över och vi blev grymma polare, sen dess har jag inte haft en tanke på att frosta av frysen med henne. min absolut äldsta har jag känt i tusen å en år och vi har iof hånglat en gång i nån fyllefredagstequilashotextas , några sekunder, innan båda började asgarva och det har aldrig varit ett problem och är mest en kul grej. ungefär lika seriöst som att hångla med micke.



så ja, det går att bara vara vän med en tjej. hoppas du gillar svaret.









ps. efter håkankonserten på grönan i somras kom det fram en liten blond tjej till mig och frågade om jag var henrik, sa att hon läste min blogg och sa att hon tyckte den var bra.
jag sa aldrig tack tror jag, jag skulle aldrig vågat göra det.





ps. ljudböcker är det nya svarta



Kommentarer
Postat av: Anonym

håller me men shit va svåååårt de e!!! man vet inte om man kmr eller går me dessa "kompisar" som kan bli nåt mer eller inte alls. du fattar nog. men tack, schysst att du tog dig tid att svara.

2007-10-30 @ 23:26:05
Postat av: Emelie

I stil med stolpskott till tjej måste du tänkt ;) Om jag inte missminner mig så sa du faktiskt tack med ett stort leende.

2007-11-07 @ 19:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback