tid för bakfylla.

vi tar oss inte tid idag!! aldrig. vi ska jobba å göra de å fixa de å möta den å fika där å knulla den å skriva det.. men vi måste ta oss tid att vara bakfulla, både av sprit och av livet.

idag har jag haft en sån där fantastisk bakisdag. då ja kommer ihåg varför ja faktist tycker om att vara bakis, men de e bara för ja verkligen hade väldigt mycke tid för att vara bakis och göra ingenting. gårdagen var otroligt mysig, kåge allas vår minigreve och mister martin fixa 3rätters med skumpa trevligt sälskap och fina vitsord. malin dingla tolvslag å ja var väldigt full så långt kommer jag ihåg. så gårdagen var helt klart godkänd, och även om miss farlig drev upp mig ur sängen sjukt jävla tidigt så kände jag att det var en sånbakisdag på g. åkte hem, la mig i soffan å kolla vmkrönika, sov en timme till nyårskonsert av wiens filharmoniker, ringde mic å drog till donken för att de på det brända puckot som jobbade full och krängde hamburgare, käkade alldeles för mycke, snacka skit om gårdagen. (det brända puckot bekände sin eviga kärlek för sin eviga kärlek, kvällens skandal tydligen. jag var inte förvånad) sen åkte ja hem till mic å kolla på endimensionell action med bruce willis (ingen är manligare än bruce, don't mess). på det hela en väldigt väldigt slapp dag, en mysig kaffedoftande pruttdag som man måste ta sig tid att ha. tar man sig tid att festa får man fan ta sig tid att vara bakis också. OM men bara OM vi tar oss tid så blir bakfylla en mysig sysselsättning som just en kaffedoftande, pizzaslicande, skitsnackande tvdag.

vi kom också fram till att jag ser sminkad ut när jag är bakis, jag vet inte varför. jag får perfekt, blek matt hy så de ser ut som nån makeat mig i en halvtimme, sen blir mina naturligt långa böjda ögonfransar väldigt framträdande och det ser ut som jag har nån slags eyeliner på mig. (om nån undrar varför jag kan så mycke om smink så har jag en syster, jag har haft ett par flickvänner och jag spelar teater. och jag är bög)




min brorsa statade också schysst uttryck, att han kan bli kick-bakis. å de e inte samma sak som att vakna upp dan efter ett bra slagsmål, utan mer att ibland så har man så jävla mycke kul grejer som händer HELA TIDEN så man lever liksom på kickar å toppar jämt, så när de försvinner så blir man bakis på kickarna å tycker ens liv är så meningslöst och tråkigt. även fast man vart i new york, släppt ny cd, hittat ett fantastiskt jobb, haft en grym 25 års fest och köpt ett par fina skor alldeles nyss. jag tror att man måste tillåta sig själv att vara kick-bakis också. de går liksom inte att bota den där känslan med att glida på cafe opéra å leva loppan, de funkar lika bra som att ta en återställare dan efter..

ok de funkar ju iof med återställare. men då e du fan i riskzonen.

å de vore inte kul att vara en kickjunkie heller. right barbie.






ps. nåt otroligt kul är att min pappa har en rutig basker från skottland i handskfacket (handstfacket... handfacket.. handsfacket. crap) på sin röda sportbil som han bara att verka cool. han e cool.


ps2. kan inte hela livet vara som en scrubsscen, helst efter sex. då man ligger på rygg bredvid varandra å ser lite småflinande nöjda ut. eeh.

ps3. om hela min blogg var ett brev, undrar vem ja skulle skicka det till då? mina föräldrar..? ne. mina syskon..? dom läser redan (brukar få obehagliga utfrågningar ibland) nån vuxen tråkig människa..? ne tror inte det. vem vill jag ändra, vem vill jag upplysa med mitt egopladder? fredrik lindström.

ps4. hanen hade fest å ja va inte bjuden. blev faktist lite lessen.



Kommentarer
Postat av: Henrietta

kick-bakis måste vara det mest träffande uttrycket någonsin!

2007-01-02 @ 23:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback