tågkonduktörsidiotfitta.


alltid helt rätt att börja dagen i raskt tempo och med en dubbelmacka.
christian började dagen annorlunda, nyligen arbetslös och uppsagd, trött och har glömt mp3 och plånbok hemma hos mig. han frågar snällt med sina blåa sällsamma ögon den rödhårige polisongförsedde tågkonduktören om han skulle kunna få dispans och åka med till djursholms ekeby där han skall slita i sitt anletes svett för att försäkra sig om en framtid genom att insupa all kunskap som hans skoldag kan ge.

kontuktören är en maktgalen fitta.
han säger raskt nej och christian lånar pengar av mig. jag har en hundralapp.
konduktören ger MIG, helt och hållet oskyldig i detta sammanhang, i växen:

1 st 50 lapp
1 st tiokrona
4 st femkronor
samt 10 st enkronor

jag ser att han har växel i sedlar, så jag ber vänligt om jag får växla mina nyförvärvade mynt till sedlar men denna djävulens sonson ger mig ett blankt nej och går därifrån med ett stort leende på läpparna för att ha försett en oskyldig pojkspoling med onödigt mycket växelpengar. fy helvete vad sur jag blev. dessutom frågade jag kräket, som inte ens borde få kalla sig själv människa, EN GÅNG TILL om jag kunde få växla, följt av ännu ett nej och ännu bredare flin på den idiotens redan hämdlystna nylle. jävla hora.

det är ganska intressant det där med såna personer som skall visa att dom har någon sorts makt över andra personer PÅ ALLA SÄTT DOM KAN. lärare, liftvakter, väktare, ordningsvakter, konduktörer.. vad kan dom ha haft för barndom? förtryckande mamma?





annars har detta vart en citatdag:

bruno bosco, känd som mannen som uppfann en evighetsmaskin på 604H mot Danderyds Sjukhus, universalgeni och rikskoko men behaglig och rolig att umgås med:

"Jag tror jag ska bli miljonär innan jag blir 20, ja måste starta ett imperium. Ja vet, jag gör såna små hållare till glas, så köper alla det i hela världen så blir ja stormrik! Sen startar jag ett imperium, och ett brottssyndikat med borderlinebrottslingar, såna som man egentligen inte riktigt vet om dom är brottsliga eller inte. Efter det ska jag skriva en roman tror jag. Eller innan, jag vet inte. Men först så ska jag ta Nobelpriset.
-i vadå?
-Diverse..."
han menar fullständigt allvar.



christian thornell, känd som mannen som inte vet vad en evighetsmaskin är och fullständigt skiter i det, komiskt geni och rikskoko. mycket rolig och behaglig att umgås med förklarade under vägen till skolan sin livsfilosofi:

"Alltså, ja e verkligen problemfri. Eller ja e inte de, jag har massa problem men jag skiter i dom! Du e ju likadan Henke... Du skiter fan i alla dina problem å de löser sig alltid!
-aa..
-Ja säger ju det! Orka planera, jag tar det som det kommer! En dag i taget, en timme i taget typ. Varför oroa sig?
-så du e inte orolig över att du sagt upp dig från ett jobb, blev sparkad från ditt andra och tappat bort nycklarna till butiken så dom måste byta alla lås å du måste betala det? 
-Jo... Fast mest på låtsas, egentligen är ja inte det. Ja skiter i det, det löser sig. Ja menar, om ett halvår kommer inte det spela nån roll, då kommer ja ligga me en najs chick å bassa å kommer verkligen inte vara orolig för nåt som händer nu! Ja menar i somras när ja körde sönder båten, ja har typ aldrig mått så dåligt men kolla nu! Ja mår asbra! Ja e bara skyldig farsan typ 20 000 men de e lugnt för när ja e 25 så e ja asschtekig hollywoodskådespelare å sjukt rik å kan få vilken chick i världen. Allt handlar om att få en najs chick, en som e smart å då kan hon tjäna pengar å ta hand om mig typ å ja menar inte bara najs chick utan NAJS chick, som kan nånting. Så egentligen så borde jag skita i skolan å ragga i korridoren hela dagen eftersom det är det enda som betyder nånting. Eller?"



christian jag håller med dig för alltid.
















svar:

terry: ja vet. den äger.
t: ja vet att det är gamla nyheter, men ja tänkte att de skulle komma ut en gång för alla liksom. det är ju mer än sant och alla vet ju att nackabor är bättre än andra bor.
julea: nepp tror ja inte, eller nån gång kanske. men ja diggar att skriva, det ger en slags tillfredsställelse som e grym.
                   
: tack ja vet, ja älskar att vara arton. snart fyller ja nitton. DET kommer suga hästkuk.









till tove: ja väät att du är en tänkarmänniska och de e ok. du e en bra hagga ändå.

Kommentarer
Postat av: hana

hej jag har tydligen sett dig i stockholm. jag visste inte det men min kompis gjorde tydligen det. tänkte bara säga det. tjohej

Postat av: fanny

snart kvävs jag av skratt, så många roliga saker på en gång som händer ikväll. och så får du årets (och förra årets) mest invecklade växel. lite för mycket på en gång..hihahihahiha

2007-01-09 @ 23:52:23
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Bartholomeus

Ang. Riesen. Det var som om du var dubbad :D

2007-01-10 @ 13:16:36
URL: http://bartholomeus.blogg.se
Postat av: E

kan inte du lista din favvowinatillkärlekslåtar i nästa inlägg, ska bränna en skiva och skulle vilja ha din åsikt.

2007-01-10 @ 18:07:47
Postat av: Nathalie

Hahaha, fan vad skön han verkar vara, christian! :)

2007-01-12 @ 00:29:50
URL: http://nathie.webblogg.se
Postat av: Christian

nämen titta henke det står ju mitt namn i din blogg? stämmer det? allt e ba struntprat, jag tar livet på största allvar

2007-03-21 @ 23:38:14
Postat av: Christian

o du Nathalie .. höhö.. vi lär ju hitta på nå kul nån da du o ja ;) lasergame? kubb? paraplykrig? .. henke har bloggat mitt nr nånstans i bloggen... o sagt att d e hans.. hitta o ring darling!

2007-06-28 @ 22:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback