hångel




sämst börja-hångla-med-nån-man-aldrig-hånglat-med-sits: tv-soffa.

jag vill inte se mig själv som någon eskapör (nej jag vet inte vad det betyder EXAKT men typ nån som gillar att mingla runt) å har oftast inga svårigheter med att inleda ett schysst hångel (svenskans bästa ord) med en person som jag av nån anledning funnit tycke för, och som funnit tycke för mig. men gdammit.

tv-soffor är fan den värsta utgångspunkten.

lättast är det på fest, festival eller nåt dansgolv. man behöver inte ens prata oftast.
mäktigast är det när det får smyga på sakta å växa, med små nuddningar å blickar, dans och närhet tills man tillslut kysser varandra.
men fy fan.. TV SOFFOR!

det är så sjukt opraktiska för att börja hångla, för det första så är det ingen naturlig plats att prata med varandra på. det blir liksom.. fel. man vill koncentrera sig på filmen å sen e de svårt att hänga me.
för det andra är det oftast skumt att närma sig varandra, och att de inte ska bli den klassiska sträcka-på-sig-å-lägga-armen-runt-tjejen. de blir skumt.. om man lite casual slänger ut armen så blir de oftast lite wierd. sen när man äntligen tagit sig förbi alla pinsamheter, sakta flyttat sig mot varandra blir hånglet helt osmidig å båda måste vrida nacken av sig för att hamna i nån slags position som skulle bli naturlig. de e bara skit alltihopa. sen e de iof najs för man hamnar rätt i soffan men ändå.

grymmaste hånglen är dom som bara händer, helt naturligt. när ja va på ökänd fransk alport för ett tag sedan så var det en sjukt snygg tjej på THE uteställe som alla gick till för det antagligen inte fanns nåt annat. de öppnade inte förren sent så man var oftast rejält tillförfriskad när man äntrade dansbanan å i nån sprit-lycka-glädje-psykos dansa man runt bäst man kunde å tyckte livet var sorglöst. den sjukt snygga tjejen var mörkhårig, med mörka ögon å gav mig nån slags blick (tror jag), vi dansade å hånglade å dansade å hånglade som om hånglet på nåt sätt blev en del av dansen. sen höll vi på så i säkert tre dar, vi sa inte ett ord till varandra. å på den tredje dagen så hälsade vi för första gången.

nu blev det där en onödigt lång och mysko förklaring på ett hångel, men det var ett grymt sånt. mycke dans, mycke svett, mycke mörka ögon å lite snack.







ps. bränn upp min skola.


Kommentarer
Postat av: S

Du har helt rätt när d gäller hångel o soffor. Himla osmidigt. Men o andra sidan kanske d e lite av en trofé, själva kyssen asså, efter allt bök om hur man ska få den. Jag menar man har ju förtjänat den då o är helt säkert extra nöjd efteråt. Ja om man bortser från värken i nacken? men d kanske e charmen med det hela :)

måste oxo tillägga att det e kul att du skriver oftare! För du skriver verkligen bra, som alla andra redan sagt.

Ha d braa!

2007-01-06 @ 12:26:13
Postat av: JULEA

haha!

2007-01-06 @ 13:40:56
Postat av: Anonym

haha.. men vadå.. soffor e bra.. kan man få till det på soffan sen !

2007-01-06 @ 15:03:44
Postat av: fänrik

när bär det av till kittelfjäll?

2007-01-06 @ 15:41:54
Postat av: Sofie

Mitt bästa soffhångel ledde till knull och ett nu 6-månader långt förhållande ;)

2007-01-07 @ 18:35:59
Postat av: elle

haha fyfan va sant alltsa, helt sjukt vad det aldrig kommer naturligt nar man ska forsoka vara lite mjuk o fin pa en soffa, allt blir valdigt bokigt o osexigt

2007-03-22 @ 02:34:42
Postat av: Anonym

haha fyfan va sant alltsa, helt sjukt vad det aldrig kommer naturligt nar man ska forsoka vara lite mjuk o fin pa en soffa, allt blir valdigt bokigt o osexigt

2007-03-22 @ 02:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback