flygplatser




var just och hämtade min syster, med kompis och kompis mamma me kompis mammas pojkvän som vart i salbach en vecka. må bajs regna över dem och deras fädernes land. (förjagärinteskidsugen)

men det som slog mig när jag satt i ankomsthallen med en pressbyrånkaffe i ena och en dålig modetidning i andra handen var att jag verkligen tycker om flygplatser.
jag skulle kunna sitta en hel dag på en flygplats, för det är en sån häftig känsla i luften. det luktar annorlunda, det ser annorlunda ut, det sjuder av möjligheter. från en flygplats kan du ta dig var som helst i hela världen, det är en plats av förhoppningar och drömmar och på ett häftigt sätt.
alla som steg ut i ankomsthallen hade nya historier om sina resmål att berätta för deras kära som väntade, alla som satt och väntade var spända på att få se sina kära igen. det finns verkligen en lycka i luften som inte finns på så många andra ställen. ska nog åka till arlanda å mingla terminal 5 å pressbyrånlatte oftare. don't be surprised.

Kommentarer
Postat av: annika

när jag var liten brukade jag och pappa åka till arlanda bara för att titta på alla flygplan och människor. för det är, precis som du säger, något speciellt med just flygplatser. det är som att människorna blir helt annorlunda varelser när de ska ut och resa. ganska komiskt egentligen

Postat av: marit

jag älskar också flygplatser och flygplan. min plan är att om alla andra mina fratidsdrömmar/planer går åt helvete ska jag bli flygvärdinna. meat or fish? hehe

2007-01-06 @ 19:14:58
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: marit

boktips: läs Air Babylon av imogen edward-jones (??). den handlar om 1 dag på en flygplats och allt som berättas i boken har hänt på riktigt. fullt av smaskiga och chockande historier.

2007-01-06 @ 19:16:51
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: Julea

en dålig modetidning? En bra dag iallafall....

2007-01-07 @ 17:19:18
Postat av: Julea

övre....

2007-01-07 @ 17:26:25
Postat av: ebba

du skriver väldigt trevligt, fick din blogg av min kusin (tora) och läser för första gången idag, inte sista det lovar jag dig! tror för övrigt att vi har träffats på mitt sommarställe för nått år sedan :)

2007-01-07 @ 17:36:58
Postat av: Anonym

du har väl sett eh.. va heteren.. killen som bor på en flygplats för att han inte får bo i landet. men så länge han inte lämnar flygplatsen har han inte anlänt typ. gullig film.

2007-01-09 @ 00:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback