sluggo.



fanny skrev en kul kommentar.. hon fråga om ja blogga för min egen skull eller för andras? å ja har tänkt på det. va fan sitter jag och viker ut mitt privatliv (extremt vinklat, men ändå) för vilken råtta som helst att läsa? varför sitter jag och skriver att jag har åsikter som jag inte är säker på att jag har och varför lägger ja bara upp bilder på snygga tjejer och mina bästa sidor för?

jag tror i grunden att det är ganska simpelt, man vill ge omvärlden en bild av en själv som stämmer överens med normer och krav. helt enkelt vill ja verka jävligt schysst å cool å häftig å snygg. ja berättar inte att ja i hemlighet tycker elton john är bra eller att ja verkligen gillar martin timell för ja tycker (face it) att han är rolig på min blogg för det skulle vara socialt självmord!

ja e fan inte säker på att jag är ärlig av ärliga själ utan det kanske bara är för att människor ska tänka.. aah cool kille han e ärligt HONOM TYCKER VI OM!??

men grundar sig inte jävligt mycket av vad man gör i att man vill att människor ska ha en speciell uppfattning om en? man klär sig på speciella sätt, går på speciella fester, lyssnar på speciell musik, ser speciella tv-program.. man kan fan inte åka tunnelbana utan att tänka >>nu får jag inte sitta konstigt för då kommer tjejen där borta tycka ja e en jörk och då kommer jag leva ett långt och olyckligt liv tillsammans med en ko<<.

jag tror det är något som finns i ens medvetande hela tiden i allt man gör. man kanske blir lycklig om man slår sig fri? för det är ju sällan man känner sig så obekväm som när man tycker att människor har fått fel bild av en. hmm.
















får jag vara din tarzan?







ps. försöker sätta ihop en lista med bra låtar om döden (nej inte såå).

kommit på:
death cab for cutie - i will follow you into the dark
anthony and the johnsons - i'll hope there's somebody
kent - 747

GIVE ME MORE

Kommentarer
Postat av: annika

jäkligt bra skrivet - fortsätt blogga :)

Postat av: hannah

men Martin Timell ÄR ju kool?
men jag fattar vad du pratar om. jag kan knappast påstå att jag bloggar för andras skull, snarare för min egen självbekräftelses skull, eller någonting. men också för att jag gillar att skriva, och framförallt om mig själv... haha. men man kan väl knappast säga att bloggar är särskilt personliga in general, jag tror att jag har stött på få icke-lösenordsskyddade bloggar som verkligen är dagböcker, utan en enda retuschering. så det ska liksom vara promotion för sig själv, eller nåt. yattiyattiyatti. nu blev det här alldeles för långt och flummigt, men bottom line is: sluta inte blogga!

2006-10-25 @ 17:59:43
URL: http://hannahcapulethellstroem.blogg.se
Postat av: hannah

I'll hope there's somebody? menar du inte Hope there's someone? o.O
(haha, the besserwisser strikes again. och så skulle det ju vara himla pinsamt om jag har missat en låt.)
och handlar inte Chemo Limo om döden, lite indirekt? fast det är kanske inte direkt deppdödlåt, haha.

2006-10-25 @ 18:46:28
URL: http://hannahcapulethellstroem.blogg.se
Postat av: hannah

just det, Gloomy sunday med Björk. fast det är inte heller riktigt en regelrätt dödslåt, men den är bra i alla fall. (haha, det känns som om jag spammar din blogg lite.)

2006-10-25 @ 21:42:38
URL: http://hannahcapulethellstroem.blogg.se
Postat av: Tora

The smiths - there's a light that never goes out

2006-10-26 @ 14:13:18
Postat av: Tora

the smiths - there is a light that never goes out

2006-10-26 @ 14:16:07
Postat av: Hugo

Jag håller helt klart med Tora.
Båda gångerna.
Men varför inte "It seems so long ago, Nancy" med vår käre Leonard Cohen?

2006-10-28 @ 18:17:45
URL: http://www.myspace.com/hugolindmark
Postat av: fanny w

Bra låt: Time of your life (Good Riddance). Green Day gör en version av den (kommer inte ihåg dock vem som gör originalet) men det är galet bra! Kents Klåparen från Du och jag döden är också väldigt, väldigt bra.
BRA blogg förresten!

2006-11-02 @ 20:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback