glädje.



i fredags efter lite skitsnack, pruttar och öl hemma hos patrik begav jag mig och mötte upp min fru i slussen, gick till henne, sov och pussades å pratade. hon vaknade först, skulle jobba, pussa å sa adjö, jag segade mig upp och åkte hemmåt. det var en jobbig morgon, jag hade sovit dåligt, hade drömt konstiga drömmar om monster och hade dessutom en baksmälla. jag gick i mina egna tankar och min egna musik då jag vid tekniska fick syn på min lilla kusin, hon kanske är sju-åtta år. hon var så glad, hon var helt fantastiskt glad, ni vet, sådär sprickfärdig! hennes stora bruna ögon bara sken å hon log fan upp till öronen, å drog sin gamla morfar efter sig, alltså formligen drog, och skrattade. hon var så lycklig, å det var så häftigt att se för jag kunde inte sluta le! hon var så glad att hon inte ens såg mig.

men när slutade jag vara så glad? sådär glad som man bara är då man är åtta år, får åka tåg och dra med morfar på äventyr! när slutade man vara barnsligt glad över saker? blir det fan aldrig längre.
det känns som livet nu förtiden bara bygger på mer och mer ångest och stress, undrar om det kommer med åldern.
huvet hade ett intressant inlägg om just detta, att ångest kommer med åren.

hmm. suck.. jag vill bara vara lite grönalundglad ibland.








ps. när jag laddade in ny musik på poden så fick jag med en artist som heter okänd artist, och på hans okända album har han låtar som okänd låt 1 till okänd låt 13. och jag började lyssna lite. fy fan va bra det var!! och jag har verkligen INGEN aning om vad det är! jag funderade först på om jag skulle ta och gå igenom alla de en miljard låtar jag har på datorn men tänkte att det inte var nån ide, jag vill att han eller dom ska vara okänd för ibland har jag en tendens att gilla ett band bara för dom har ett coolt namn, typ som les savy fav eller on!air!library!. band som jag läste om, fastnade för namnen och tänkte att hmm.. dom är säkert bra FÖR DOM HAR JU SÅ COOLA NAMN. jag tror fan inte ja skulle börjat lyssna på the soundtrack of our lives eller the (international) noise conspiracy om dom inte haft så coola namn. nu skall den okända artisten få ta över mitt liv och mitt sinne. ett tag till iaf.







ps2. hehehehe.




ps3. till min älskade fru fiffi. DU VÄNSTRA FÖRST! HA

Kommentarer
Postat av: musikumusik

vi verkar ha samma musiksmak. kolla www.vikunja.com/media.html
och skriv vem den okända artisten är sen!
gillar verkligen din blogg, vet inte riktigt varför... skriv mer tack!

2006-10-18 @ 19:43:20
Postat av: Niklas Hessman

Artisten är min kompis Alexander Hansson. Han är sångare i bandet vikunja från halmstad. Han är 19 år. skriver alla texter själv. Mer info finns på www.vikunja.com. Det är jag som gjort deras hemsida åt dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback