resa runt.

idag tog det för mig 2 timmar och 40 minuter att ta mig från näsby park till österskär med sl. en resa som brukar gå på 40 minuter ungefär. det sög.

normal resa: buss 10 min till täby. tåg från täby hem ca 20 min.
dagens resa: tåg mot stan. stannar i altorp, kommer ingenvart. buss till danderyds sjukhus, 601 (sightseeing turen). tunnelbana från mörby till danderyds sjukhus. gå till mörby tågstation. ersättningsbuss (med en busschafför som inte kunde vägen ALLTSÅ fick jag stå längst fram och guida henne genom djursholm till roslagsnäsby. tåg till österskär. det sög. jag fryser.





ps. jag har jobbat inom äldrevården hela veckan så snart kommer ett långt och förhoppningsvis insiktsfullt inlägg om svensk äldrevård, landstinget, kaffe och parkinsson.





veckans playlist:

robyn - eclips: mest för att den får mig att vara kär.
bruce springsteen - lost in the flood:  det finns fan ingen som har mer intensitet än kungen.
al green - call me: det går inte att vara trött.
hugo lindmark - paper thin walls: tror på den, stenhårt.
john legend - coming home: jag är jävligt sval för vita popsoulballader som sakta stegrar.
artic monkeys - dancing shoes: försök att inte dansa.
the embassy - it pays to belong: försök att inte dansa.
timbuktu and damn! - lobbyn om fem (intro): försök att inte dansa.
brainpool - we're sorry: 90 talet osar.
cody chesnutt - smoke and love: "the opportunity is now for us to smoke my brother"
sufjan stevens - that dress looks nice on you: den rösten ger creeps.
jeff buckley - mojo pin: tokröjet i fyra takter är magiskt.
R.E.M. - drive: dom gör enkla saker fina.
sigur rós - fjärde spåret på ( ): jag skulle vilja se något ha den som musik till en session i en skidfilm och köra allt i MEGAslowmo.




nej nu ska ja till en hård kväll med vänner och bekanta på berns. hört att senor coconut spelar. puss









74390-85










Kommentarer
Postat av: marit

sigur ros sparet heter njossjavelin tror jag eller "the nothing song" pa engelska. lite onodig fakta bara

Postat av: ....

är du dryg?

2006-11-04 @ 10:53:12
Postat av: marit

hehe typ...

2006-11-06 @ 13:14:40
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: fanny

en annan låt som jag tror att du skulle gilla är paper weight av Joshua Redin..here you go: http://www.youtube.com/watch?v=vb0kb7NSwKo

puss på dig

2006-11-09 @ 15:21:34
URL: http://faran.webblogg.se
Postat av: Anonym

men nu är det dags för en uppdatering tycker jag!!!

2006-11-12 @ 13:36:55
Postat av: Anonym

Glöm inte bort bloggen! Du skriver så jäkla härligt ;)

2006-11-13 @ 18:40:37
Postat av: Anna

henke, du sviker oss. en dag till och du åker bort från favvo-listan! se det som ett HOT :)
men börja skriva nu bara....
pusskram.

2006-11-13 @ 22:48:55
Postat av: S

SKRIV DÅ!

2006-11-14 @ 13:18:09
Postat av: Carin

embassy och arctic monkeys äger!

2006-11-20 @ 00:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback