bortglömda minnen.

igår gjorde jag nåt jag inte gjort på ganska länge.
jag fikade helt själv.
med mening alltså.

nånstans så försvann det nöjet, nånstans med de undersagda kraven på att vara populär och ha massa kompisar och att man verkligen inte kan vara själv, man kan inte gå på bio själv, man kan inte gå på stan själv, man kan inte ses utan någon i sälskap. men ja vet inte riktigt om ja håller med..
inte för att jag har någon brist på vänner men mer för att jag verkligen kan uppskatta att vara lite ensam ibland. så igår gick jag och fikade själv. ja gjorde det ganska ofta förut, typ tog en kaffe och plugga lite, satt å kolla på människor å tänkte på saker. men slutade med det för ett tag sen, men igår hade ja några timmar mellan att ja slutade skolan och skulle repa å tänkte att ja orkar inte sitta kvar i skolan å plugga å ja orkar inte åka hem så..
fan ja åker in å sätter mig på bög-muren och tar en kaffe. å så gjorde jag, å efter att ha käkat en lasange, druckit tre kaffe och läst 100 sidor i min bok (Stieg Larsson, ruskigt spännande) så gick ja ut å tog en cigg och bara kom på mig själv med att må bra, med att jag var jävligt nöjd med mig själv och att jag mådde helt förträffligt just då. tips till alla, bög-muren, gamla stan, i hörnet på upphöjnaden med madrasser, om de inte sitter en kille me för stora byxor och en hög me kläder och gitarrer där så norpa den och läs Stieg Larsson. man känner sig glad.






kanske ska spela i linköping på tisda. random.

Kommentarer
Postat av: Ebba

det var du som snott platsen i fönstret.. tyckte väl att du var lik den där söta killen som bloggar, och så var det du!!

2006-11-16 @ 21:37:54
Postat av: faran

jag tänkte verkligen på det där igår, när jag får lite tid över brukar jag fika själv..det är precis som du säger - skönt att läsa eller plugga lite men samtidigt kunna titta på folk och mysa med sig själv. så behagligt..puss på dig

Postat av: Sofia

Klart man kan fika själv! Kanske för att det ger ett intellektuellt intryck, eller faktiskt för att det är jävligt skönt att sitta själv och inte behöva prata med någon.. Det där kändes ju asocialt.

2006-11-17 @ 22:13:44
URL: http://broli.blogg.se
Postat av: Anna

Hej henkis.
Nej jag har inte sex and the city men jag kan ladda hem dom:P jag förutsätter att du va seriös.

sen vill jag säga att jag tycker att vi ska leka någon dag. jag har varit sjukt dålig på att höra av mig.

Ska fundera på tisdag, låter kul:D

Puss på dig vännen:D

2006-11-18 @ 01:54:50
URL: http://annablaoga.webblogg.se
Postat av: t

jag läser slaviskt. snälla skriv mera!
förresten så är du lite av en skit som inte tänkte på mig dagen du skriver om. känns som att vi har fikat där och suttit ute på bänkarna och rökt några gånger, du kunde väl tänka på mig lite åtminstånde.

2006-11-19 @ 11:23:28
Postat av: Mathilda

Hm.

Den stora ensamheten. Är den inte mystisk? Älskar din blogg och alla dina fula svärord och påhittade ord. Jag tycker om att du tänker på riktigt.

Och så är du rätt söt med.

2006-12-09 @ 13:27:35
URL: http://dalberg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback