snålhet



dagens snålaste person, dagens svenskaste personlighet, dagens JVA:
 HENRIK ZACHRISSON





fick inbrott i bilen igår, jobbigt. dom slog in sidorutan och snodde stereon, aja det var sjukt snälla tjuvar så dom slog sönder den absolut minsta rutan på bilen (helt klart bara för att det inte skulle vara så jobbigt och dyrt för oss att laga, dom måste väl ha nåt slags samvete iaf) och jag åkte till vaxholm för att fixa. under tiden gled henrik ner till söderhamnsplan och skulle dricka kaffe. efter noga uträkning så kom jag fram till att om jag utnyttjade erbjudandet Kaffe + Ost o. Skinkmacka 25:- och lade till Bulle 15:- skulle det passa in perfekt i henriks budget på 40:-.

så henrik slår slag i hågen och går fram till kassan OCH på den lilla kassadisplayen kommer det upp 44:- !! FÖRSTÅR NI!? jag står mållös, chockad, i kanske två sekunder, men det kändes som en evighet. sakta hör jag min ovårdade snåla mun pressa fram:

-men men.. det står 25:- för macka å kaffe å 15:- bulle å de blir föörti.. (MINA TANKAR SKREK, VAD SÄGER DU HENRIK HUR I HELVETE KAN DU ANSTÅ DIG HUR KAN DU VARA SÅ SNÅL!!??)

jag såg verkligen hur ledsen den stackars cafeägaren blev, hur förolämpad han kände sig, sviken av en sniken österskärsbo som ville spara FYRA JÄVLA KRONOR!

tyst och sammanbitet så svarar han då:
-jo det är sant.. varsågod.

OCH NU KOMMER DET VÄRSTA!!!!

20 minuter senare så FRÅGAR HENRIK OM PÅTÅR!! alltså jag tror knappt det är sant själv! det är sjukt hur  i helvete kan jag vara så jävla snål å sniken. fy fan henrik. ogangsta.












midsommar bjöd på supermys på husarö. för er som inte vet vad husarö är så är det världens klibbigaste ställe, man limmas fast. jag kom inte därifrån, ingen kommer därifrån, alla sitter fast. hängde med brorsans estetpolare (konstfack, beckmans, scenskolan, författare, ooooh). sen var jag rödvinsfull och nubbefull å svärmorsdröm, satt och pratade livet med öns tantmaffia, goddammit they love me UH.

midsommardagen var nästan glidigare, åkte vaxholmsbåt till vaxholm å blev upphämtad av mange i hans rackarns rib (den går säkert i 40 knop, FEMTI) och var ute på sandhamn 35 minuter senare. sen började århundradets fest, det var helt otroligt roligt. roligast var nästan att sverige förlorade, för då hade man helt klart rätt att göra störda grejer och skylla på att man var mentalt förvirrad i sorg efter förlusten och alla ba typ:

-aa ok juste dom förlorade. klart, får jag också klättra upp i masten och volta ner?

tråkigast var willes fläskläpp, den räckte fan till ryssland. stackarn.



manneone


manone









dagens könsorgan: micke och micke.



-henrik kan du skjutsa oss till täby.
-ne morsan måste ha bilen om en timme.
-men schyyyysstaaa dåååå.. vi spelar fotboll seen.
-ööh.. ok då.


men när man ska åka hem så får man den här i fejjan!!

-micke, stanna å mingla med sofie å emma då! emma e fett tajt!
-men henke då, vi måste ju dra med honom.
-äh henke vi ringer sen så spelar vi boll! tjarå.


henrik åker hem, ensam, utnyttjad och playad.




ps. kan inte terror-t komma hem snart så ja har nån som stalkar mig. det är alltid lika skönt att få ett sms dagen efter en fest där det står typ: aaha hörde att du hångla med åke å bengt igår. kul kul.

det är liksom kallt, utelämnande och verklighetstagande (kom just på ordet) men ändå tryggt på nåt sätt att någon bryr sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så jävla rolig!

2006-06-29 @ 15:23:40
Postat av: henk

tack tack VEM FAAN E DUUU?

Postat av: Anonym

haha jag är en ny beundrare av din blogg bara.
Skriv meeer..

2006-06-29 @ 18:24:46
Postat av: henk

men vad heter du?

2006-06-29 @ 18:26:25
URL: http://zachska.webblogg.se
Postat av: Anonym

Karin

2006-06-29 @ 23:30:43
Postat av: henk

sooft

2006-06-30 @ 14:47:51
URL: http://zachska.webblogg.se
Postat av: marit

tjuvar ska strypas låååååååååååångsamt

2006-07-05 @ 13:36:03
URL: http://mirremarre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback