julhysteri.

hela veckan har jag gått och tänkt på massa saker som ja ska blogga om, om bullarna på saturnus, om trångsynta människor på drottninggatan, om luciafirande å fittiga kompisar. men de har liksom inte hänt. de här var en sådan utpåglidvecka. för er som aldrig har haft en utpåglidvecka kan jag berätta att en utpåglidvecka är en vecka då man gör lite för mycket av saker som märks påtagligt dagen efter i form av muskelvärk, illamående, huvudvärk, gasig mage och en lätt dimmig framsyn. jag har helt enkelt supit skallen av mig i tisdags, i torsdags, i fredags och igår för att smälla på det hela ännu mer. och jag som brukar se tillbaka på mina sorglösa kvällar  och nätter i åttan och nian då jag oskuldsfull som en nyfödd fågel kunde springa på norrorts villagator full som ett svin både fredag och lördag utan besvär. nu när jag blivit lastgammal (snart nitton år) så är det med möda som jag tar mig ut åtmistone en kväll i veckan, två i rad är helt uteslutet. och helst ska det vara bekvämt. kanske sista tåget hem, för bussen är så jobbig.

MEN NU NI! UNGDOMENS DAGAR ÄR TILLBAKA! 3 dar i rad sådär på måfå de e inte fy skam inte, nene. så alla ni jävla fjortisar där ute! JAG ÄR NÅT ATT RÄKNA MED IGEN!!

annars har jag samlat ovanligt mycket vuxen poäng på sistone, jag har köpt massa fina genomtänkta julklappar istället för att bränna en skiva till allt och alla. jag har köpt skjorta och slips (HELT FRIVILLIGT) och lärt mig knyta den också (winslor knut, mmm) sen har jag även införskaffat en john smeadly tröja, det är så att säga en livstidsinvestering. sviindyr. men mest av allt är att jag har skickat in en ansökan till en högskola, för mig är det enorma vuxenpoäng. iof var det göteborgs scenskola, jag kommer nog inte komma in, och jag tror det vore helt jävla askul om jag gjorde det men ändå! högskola sägs i samma andetag som mogen vuxen ung man. kanske inte alltid men för de mesta.

nu ska ja på julglögg. jag är bakis, and i love it!!!

Kommentarer
Postat av: amanda

åå snälla flytta till göteborg, så kan vi festa! jag har inte varit ute på aslänge och jag dör av det. och inget sex heller. och inget hångel. inte ens en liten jävla kindpuss. men jättebra blogg. asbra. jag ska läsa lite oftare. gott nytt år

2006-12-29 @ 21:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback