julefuckingfrid.

julen blir kortare å kortare. men ändå på nåt sätt bättre och bättre..

från att vara 6 år och tagga från oktober då julen verkligen var magisk och något speciellt så gick jag in i 14-16 års ålderns tre hatjular då jag bestört märkte att julafton bara är en jävla dag som vilken annan, för jag förväntade mig att allt juligt bara skulle komma automatiskt! jag väntade på samma känsla som alla år innan, men med tre års julaftonstragedi i ryggsäcken gick jag förra året in i nån ny slags julkänsla.

å i år blommade den ut för första gången, fy helvete vad jag älskar julen! men numera genom mer vuxna kritierier, jag får spendera en hel helg med min familj som jag knappt träffar annars, jag får äta ton me go mat utan att känna mig som ett fetto, alla bjuder på sprit å öl hit å dit och framförallt är alla så glada. det är faktist fantastiskt. även om ja trodde att skiljsmässan var nära när päronen drog av sitt årliga dan-innan-julaftonsgräl så blev allt skitmysigt. jag lyckades även genomlida massa jävla skitpresenter och är ändå nöjd!! (två rockyalbum (ett som jag redan har och specifikt bett dem att inte köpa), obligatoriska strumpor, två kevin baconfilmer (out of the blue), ett skärp (jättefint men lite fel, ska byta), ett par kosshörlurar å ett par bindningar till mina nya skidor).

sen har jag upptäckt en ny förmåga hos mig själv! att rimma!! de e sjukt kul! min far är julfacist, allt ska vara som det alltid vart och alltid ska vara. han julrimmar alltid och har förgäves försökt föra detta arv vidare, med misslyckat resultat tills iår!

några exempel:

om jag kunde skulle jag ge dig en hel planet!
eller ett hav fullt av lussebullesmet.
men jag hoppas att du kan dig nöja
även med en fin fin .......


eller till min lillasyster efter jag lyckats tappa bort hennes present:

även om jag lyckats försnilla din present
hindrar det mig inte från att sätta något på pränt!
detta budskap hoppas jag att du aldrig glömma ska:
jag kommer älska dig fram till min sista da!

eller det här till ninjo (OM DU LÄSER SÅ LÄS FÖR FAN INTE DET HÄR FÖR DU SKA FÅ DEN NÄR DU KOMMER HEM FRÅN THAILAND!)

du vet att jag tycker du är världens finaste flicka,
ibland så vacker att jag nästan får hicka!
men jag hoppas ändå att lite av åskådarnas sus
orsakas av denna ......

jag ska fan starta en proffisionell karriär som rimmare!

sen började jag en ny grej i år som jag tror jag ska göra varje år, för det var grymt mysigt, midnattsmässa. anjo skulle dit så ja tänkte att jag hänger på.. barsken å mattan hade tydligen nån tradition. det va grymt! ska göra det varje jul, vart jag än kommer i världen! ne nu ska ja mingla. pussar











ps. ja rökte I/PÅ/INNUTI roslagsbanan i onsdags. X på göra listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback