juldagspartyhets.

fy fan va bakis jag är.

de e kul med alla dessa suparhelger som tydligen alla vet om är suparhelger, men inte jag. som juldagen. i sjutton långa år har jag aldrig hört ett knyst om att juldagen är nån slags partydag. men helt plötsligt har det alltid vart det och alla vet om det ..fest skulle det bli!

drog till treat me kaxen, barsken, anjo, mattan å soffi. de va jättefullt å jättemycke coronakopiaöl med dubbellime å skitsnack om eastcut, livet, monuetta å paljettklänning, som ett förkrök ska va. trevligt.
taxi till cafét (märk väl hur jag slänger mig med vana uttryck som cafét(café opera))(har aldrig vart där förut) där schteksoffi hade bokat bord, in kom en hink med sprit och jag drack som om det inte fanns någon morgondag. vilket det iof var sant just då. för ja e så JÄVLA HÄR OCH NU! men lyckades kanske hiva i mig en aning mycke va, spydde på toan, gick å rökte och när ja kom in så kom en vaktjävel å såg på mig. jag vinglade och sluddrade nåt om att ja inte alls var full. tyvärr trodde han inte på mig den fittan så ja blev utslängd. HA.

väl utanför köpte jag två french å började gå mot tekniska. den här delen av kvällen är lite vag i minnet, lätt dimmig skulle man kunna säga. kommer ihåg att ja fylleringde gumpan utanför humlegården, vinglade in i ett äldre par och mådde dåligt. väl framme vid tekniska så roade jag mig i 20 minuter med att ta hissen ner, trycka på upp å sen ta rulltrappan upp, hissen ner, trycka på upp, ta rulltrappan upp och sen ta hissen ner, trycka på upp.. ja ni fattar. sjukt kul var det. men ja hann inte längre än till danderyds sjukhus då min trofasta och plikttrogne väl jennt ringer för att upplysa mig om att jag ska in till stan och gå på spybar med henne.

här kom kvällens stora vändning, från att ha blivit utslängd, dräggfull, spottad på av samhället, vinglat ensam hem genom stadens dunkla gatubelysning så var jag så gott som plakatfull och halvt död vid denna tidpunkt. men på nåt sätt fick ja powerup, som mario när han fixar svampen typ. ja fick superenergi, blev på topp igen, tog en taxi till stureplan (taxichaffören fick 27 dricks i julklapp av mig, för han hade inte fått nåra) å gick lös bland kulturnissar med hänglsen, snelugg och stora glasögon! helt sanslöst pretto ställe, men dom spela bra musik å de va trevliga vänner. halv 6 ragla ja å jennt hem längs strandvägen, skrek om kukar, snacka götlaborska och snodde en jävla gran utanför en mäklarfirma. granen döpte vi till pamela. sen däcka ja rätt friskt.








inga fler utekvällar på den närmast tiden. måste råna en bank eller nåt i så fall.






uppdatering: eller för att sammanfatta med den dräpande genomskådande kommentaren från nån okänd person: låter som en typisk kväll för en liten 18-åring på grönbete.


Kommentarer
Postat av: fanny

hahaha sounds like hell of an evening! good 4 u..

Postat av: Anonym

låter som en typisk kväll för en liten 18-åring på grönbete.

2006-12-28 @ 14:26:40
Postat av: edona

Jag avskyr vakterna på uteställena. Jag blev utslängd för att jag satt på toa för länge. Vad fan, tänk om jag var skitnödig eller vad fan som helst. Inte hade han väl någon aning om vad jag sysslade med på toa, men nopp. Han kom dit. Tog mig i armen och bara SLÄNGDE UT MIG. Fitta var bara förnamnet. Full och irriterad som jag var lunkade jag i min ensamhet hem, när mina vänner 20 minuter senare dyker upp. "en för alla, alla för em" och världens bästa efterfest brakade loss i min lgh. Med de bästa vännerna. Det kanske var tur att jag blev utslängd den kvällen ändå.
Det här påminner lite om din juldag. Den blev ju jäkla lyckad sen ändå.

Anyway. God fortsättning och hej förresten.

2006-12-28 @ 18:42:55
URL: http://edona.webblogg.se
Postat av: Gunnar Nilsson

Jag gillar din blog!

Postat av: Anonym

jag bara väntar på att du ska uppdatera om de senaste nätternas... 'bravader'

2006-12-30 @ 19:49:18
Postat av: sandra

Flyttade till oslo och glömde bort din blogg som jag brukade läsa lite då och då. Hemma över jul och snubblar över den - och fasen vad jag skrattar! Är du lika rolig i verkligheten haha? Nu ska jag bookmarka dig!

2006-12-31 @ 13:39:30
URL: http://viktigheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback