tre veckor.

FAN.

nu har jag inte bloggat på typ tre veckor för ja har typ vart ute i skärgården på konfirmationsläger, och nu får jag sån där blogg ångest. för jag vill berätta om precis allting jag tänkt på och precis allting jag velat blogga om och just nu känns det som precis innan du ska ha sex med den där tjejen som du gillar så jäävla mycke å tänkt så jääävla mycket på å så äntligen när ni är där så vet du fan inte vart du ska ta vägen för du tror du ska explodera!!
för bloggar gör sig absolut bäst om små, minimalistiska men tankefyllda, inslag i vardagen och inte massa grejer på samma jävla gång. ungefär som sex. men ändå inte. aja.


jag har varit konfirmationsledare ute i skärgården i tre veckor.
människor jag berättar det för brukar säga typ, va fan e du kristen? du röker, super, svär å knullar ju! och jag kan säga att JA jag är kristen och att gå in på varför och hur mycket och framförallt på vilket sätt just här för då skulle jag nog få sitta tills årsskiftet. men om ni har några frågor maila gärna 
[email protected].
men det jag diggar mest är lägret för det är fan helt jävla fantastiskt. största egotrippen nånsin, aldrig någonsin blir man älskad för att göra så lite. man ger lite kärlek och får tillbaka ett ton. 

nej nu är jag elak och försöker göra mig sarkastisk bara för att inte visa att jag verkligen älskar att vara där, som ett slags försvar. men jag ska vara ärlig. jag älskar att vara där.
saker och ting blir enkla.
allting värderas på ett helt annat sätt.
livet där går helt och hållet och enbart ut på att vara trevlig, snäll, glad, kärleksfull och härlig och inte att vara cool, schteek eller snygg. alla som kommer dit värderas precis efter hur dom är, inte vilka kläder de har eller vilka föräldrar dom har eller hur mycket pengar dom har ok ni fattar.
och jag vet att det låter som jag sett på hair för mycket, men det är verkligen en slags isolerad utopi på hur allting borde vara.

(appropå (vet inte hur det stavas) hair så höll jag på att garva ihjäl mig alldeles nyss när jag sett klart på 40 year old virgin och upptäcker att HELA filmen slutar i två sångnummer från hair, det var fan hysteriskt roligt)
(å appråpå (e det rätt nu då?) 40 year old virgin så höll jag faktist på att kvävas ihjäl av skratt under you know how i know you're gay scenen i extramaterialet) 

detta påverkar ju mig på många sätt.
ett. jag blir ganska dissillusionerad (vet inte hur det stavas heller) när jag kommer hem och kan gå flera meter utan att träffa någon jag vill krama.
två. alla hatar mig för jag inte svarar på sms, telefonsamtal, mail, bloggkommentarer, flaskpost, röksignaler eller nån annan slags kommunikation där ute. vet inte varför.
tre. när jag väl kommer hem så blir allting väldig tyst och tråkigt. det är inte kul alls.







nu tror jag inte min hjärna orkar vara smart och selektiv längre utan att den mer tänker slänga ut ganska många grejer samtidigt. ett två tre.
jag provfilmade för tre vänner förra veckan, produktionsbolaget alltså, för en film som heter svennen och ja tror det gick ganska bra dom skullle ringa i slutet av den här veckan vilket på kontorstid menas fredag och dom har inte ringt å en konfirmand som heter sara hennes pappa jobbar som producent är och han skulle lägga ett gott ord för mig å hoppas hoppas hoppas hoppas att jag får det, min kusin gifte sig för några helger sen det var helt jävla sjukt kul. jag blev aspackad på gratisskumpa och det bjöds på jävligt god skumpa nästan dompa fast på kylning och hon jobbar som barchef på sturehof hå hå hå och då bjuds det på fina grejjer, framförallt maten var helt fantastisk jag lovar helt otroligt jävla gott och jag åt tills jag spydde nästan sen så skulle det vara efterfest men jag pallade inte DAA och åkte hem. min kusin lykke sjöng å hon var så jävla duktig att jag ville grina långsamt faktist. hon kommer bli stor som fan alltså, jag länkar till hennes my space här nere sen tror jag. vilken röst jävlar. lykke zachrisson, remember sen kommer jag spela med huvet i höst... JUSTE! det måste jag berätta mer om. parantes 

(

hugo aka. huvet lindmark är en ledar polare till mig där då. han är lång, blond (var iaf) jävligt smal och en helt otrolig musiker. han har en röst som smälter vilket stoneface som helst och en kreativitet och låtskrivar-andra som är helt enorm. han skriver så jäävla bra låtar. nu har han gått olika musikutbildningar nu i två år och vill satsa helhjärtat på musiken, sätta ihop ett band om spela ute. och han undrade om jag ville spela gitarr med honom. TYP JA!!! tillsammans med jazzare från bollnäs å poppare från linköping ska vi sätta ihop bandet och börja spela. det finns en chans att jag annonserar ut det här när spelningar är på g. 

hugo lindmark - no good girl   lyssna å älska.


)

å nu ska man ju börja trean också, ska de bli kul eller? vette fan. snart blir man ju större och vuxnare än vanligt å ska ta hand om sig sjävl. men framförallt ska de bli jävligt mäktigt att bli äldst och mobba skiten ur alla små jävla nittior. HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA så jävla kul det ska bli, fan va dom ska va skrämda. kanske ska jobba på demensboende och kanske ska jobba på melanders fisk i höst, hoppas båda för jag behöver pengar för om ja inte skaffar pengar så kan jag inte göra nånting och kan jag inte göra nånting får jag psykbryt och måste läggas in å då behöver jag pengar och så är den onda cirkeln sluten.

jag känner att jag bara mummlar just nu. ska nog sova. men snälla snälla snälla snälla lyssna på lykke, hon förtjänar det . hon är så jävla bra..

lykkes my-space












henke

don't mess with my man, han har mad skills alltså.
kolla hatten liksom.







Kommentarer
Postat av: Mikaela

GRYM din kusin va!!! :D Sjukt skön röst! :) Hur är d att va back on track igen?...BLÄÄÄ tycker jag!!! Pussar i massor!

Postat av: jag är inte direkt kristen, men ändå

du är så jävla bra. skriv lite oftare va

2006-08-21 @ 22:27:18
Postat av: marit

lycka till med bandet, skriv när och var ni spelar!

2006-08-22 @ 00:21:52
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: Sara

haha jag står med i bloggen ;) *stolt*

2006-08-24 @ 20:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback