top 3.



top tre av musiker jag vill sätta på, kanske inleda ett förhållande, men defenetivt ha sex med:



1.
Katie Melua: ok, nu snackar vi magisk här. det finns ingen som har den rösten någonstans på jorden, kombinerat med dom största och smarrigaste ögonen i georgien! men här är det mer verkligen.. mysigt och nära sex. kanske en etta, hörnet, vindsrum i paris, montmartre.. hmm. där ska det bara finnas en säng med rustik sänggavel i slitet trä, stora vita gardiner och lakan, en köksvrå, lp-spelare, affisher på aretha franklin, två gitarrer, ett gammalt piano och en trumpet. det är sensommar, solen lyser rakt igenom jämt. vi är alltid nakna, förutom när nån tar på sig nånting för att köpa en baguette eller ost eller nåt och vi har ett intimt och tidlöst förhållande och vi skriver låtar tillsammans och jag hamnar med på tacklistan på hennes nästa skiva, eller kanske en duett eller så sjunger hon kanske en låt jag skrivit.. "the piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind"

2. Lauryn Hill: ok, nu snackar vi djuriskt här. på nåt konstigt ställe, helt otippat och antagligen jävligt galet. ett träd i kungsan? tågkupé? skidlift? övergiven teaterscen? vette fan, men det är vilt, långt och jävligt jobbigt. hon är ju en jävla naturkraft i sig själv. hallelujah. (hon blir nog mannen i förhållandet)

3. Johanna Asplund: basisten i sahara hotnights. listans one night stand, snabbt backstage på nån större festival. ses aldrig igen.















frågan är om jag har för mycket fantasi eller fritid.

Kommentarer
Postat av: marit

jävlar vilka planer du hade med katie melua ;)

Postat av: Anonym

läste att du också läste ett öga rött (eller?). jag läste ut den igår iaf, blev helförtjust, he he. saknar den, får väl dra och handla den andra också...

jag tror att du har mkt fantasi och kanske även mkt fritid, men det är viktiga grejer det du. tänk på don guijote - skapa din egna värld.

2006-07-05 @ 22:31:04
Postat av: Mandi

Eh. Förmycket av båda två tror jag.

2006-07-06 @ 13:54:58
URL: http://applepaj.blogg.se
Postat av: henk

mm montecore e grym den också, fast mer komplicerad. man får hänga med bättre.. tips. se invasion på stadsteatern.

2006-07-06 @ 14:03:21
URL: http://zachska.webblogg.se
Postat av: Anonym

tack för tipset, men det är sådär lagom lätt när man bor i halmstad =P (nämligen samma sak som ytterst litet utbud... men herr Khemiri ska tydligen hit och hålla föredrag iaf!) jag får väl gå in i böckernas värld...
ha det

2006-07-07 @ 22:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback