min trasa två




JAA NINA HAR KOMMIT HEM JA JA JA JA JA JA JA JA!!!






skönt behöver man äntligen inte vara ensam med sina problem längre.



känner att jag kommit in i sommarlunken, dagarna försvinner bara. man går upp typ ett, läser rocky på toan en halvtimme, vaknar till, då är kl två. sticker ut å springer, cooldown å duscha, då e kl tre. ser på nån dålig repris eller googlar en timme, käkar frukost/lunch/middag och helt plötsligt är kl fem eller sex . då ringer man nån kompis, som antingen jobbar eller har jobbat och därför är rätt trött. kanske badar, kanske spelar lite fotboll, kanske ser på en dålig film å sen var det kväll å natt å så börjar man om.
(tror jag ska börja med det där systemet som han använder i om en pojke då han delar in tid i enheter om en halvtimme. gå upp, en enhet. gå på toa och läsa rocky, en enhet. träning, två enheter, relax/musik, två enheter, käka, två enheter.)
jag har så tråkigt att jag tillomed har storstädat mitt rum och ÄNTLIGEN satt upp min stereo (som jag bara tänkt göra ett år typ) och lp-spelaren! så äntligen kan jag lyssna på alla dom där gamla skivorna man köper bara för dom är billiga och coola!

favoritskivor just nu:
david bowie - the rise and fall of ziggy stardust
the beatles - abbey road
leonard cohen - songs of leonard cohen
don mclean - american pie
simon and garlfunkel - live in central park
alla mammas carly simon och carol king skivor
niel young - harvest
edwin starr - war (singel)









sen hade jag börja med ett kristet inslag i bloggvärlden, att bekänna synder. jag är ju ändå konfirmationsledare och scoutledare och allt möjligt. så jag börjar idag:
alltid när jag är pruttfull och på väg hem från tåget, upp för pumpvägen, så ollar jag per nuders bil. inte för att statuera nån slags åsikt om socialdemokraternas finanspolitik, utan mer för att jag tycker det är coolt. men snälla gud, förlåt mig.




ps. terror-t:s säng är sjukt jävla varm. stor varning för bronxarn.



ps2. favoritkapitel i jonas gardells nya bok jenny, kapitel 14.

"Konversation mellan Mamma Bodén och hennes lagvigde make Stig Bodén när de senare på kvällen ligger i dubbelsängen av furu i sängkammaren på övervåningen i familjen Bodéns (även kallade "Bodénarna") radhus på Hjortronvägen 14.


MAMMA BODÉN: Ja, jag vet verkligen inte, Gud ska veta att jag inte har några fördomar men snyggt kan man ju inte kalla det, vara sådär sminkad som en hora.
STIG BODÉN: Mmmm... mmm... Mmmmmm...
MAMMA BODÉN: Och färga håret och ha sig. Men det förstås om hennes mamma är död, det är ju förstås förfärligt synd om henne. Att vara sådär moderslös.
STIG BODÉN: Åååh ja! Ååååh ja!
MAMMA BODÉN: Fast jag vet inte, hon var i alla fall artig...
STIG BODÉN: Åh åh åh åh åh åh!
MAMMA BODÉN: Och så svettiga händer hade hon inte... som det sägs i alla fall...
STIG BODÉN: Ååååååååååååååååh!
MAMMA BODÉN: Är du klar? Ja, godnatt då."





 


Kommentarer
Postat av: Anonym

diggar din musiksmak

2006-07-07 @ 23:07:26
Postat av: hannah

ookej, nu är det avgjort: jag SKA läsa Jenny fastän jag inte tror att den är lika bra som Ett ufo gör entré.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback